• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koude lucht! hoe krijg ik die bij mijn open luchtfilter

@JOZO wrote:Het probleem gaat hier over als de Manta stationair draait. Niet als deze 4500 toeren draait.

Koude lucht moet van buitenaf aangezogen 'kunnen' worden of de koude lucht moet er ingeblaasd worden (bij filter). Volgens stefan zijn formule; 700/2*3=1050liter/minuut

Zo'n buisventilator van 100mm moet dan genoeg zijn om je aanvoer van koude lucht goed te krijgen. Je zit dan wel met het verdrijven van je warme lucht of je moet de koude lucht direct op je filter 'blazen' oid. Correct me if i am wrong.. :angel

Lees de rest eerst even door voor dat je reageert......... ;)

Nog nooit van gehoord, een ventilatortje om de motor van koude lucht te voorzien tijdens stationair draaien... Wie doet zoiets nu?

Wat is nu eigelijk het exacte probleem, wat doet de motor?

Ik kan me niet voorstellen dat je de oplossing moet zoeken in een luchtaanvoer met ventilator en ook niet direct in een of ander airbox systeem dat je heel leuk kwijt kan in een auto met de aandrijving aan de verkeerde kant, maar wat echt geen porem is in een manta.

Verder beredeneer ik het maar zo, je hebt een nette 24v ombouw, gedaan op de gebruikelijke manier. Er rijd zo genoeg van rond.

Heeft iedereen met een 24v in zijn/haar manta ventilatortjes etc. nodig voor de luchtaanvoer? ;)

Wel kan ik me voorstellen dat je luchtfilter wat aan de kleine kant is.

En ja, het was ook gewoon verdomd warm vorige week......

het gaat erom dat het open luchtfilter warme luchtpakt als je b.v van de grote weg afkomt en dan onderaan uitvoegstrook geen koele lucht heeft ! het gevolg motor slaat af! DUS WIL IK WIL GRAAG KOELE LUCHT AANVOER RECHTSTREEKS BIJ MIJN LUCHTFILTER KRIJGEN! DUIDELIJK TOCH! daar heb ik helemaal geen reken sommmen voor nodig!

@mar10manta wrote:het gaat erom dat het open luchtfilter warme luchtpakt als je b.v van de grote weg afkomt en dan onderaan uitvoegstrook geen koele lucht heeft ! het gevolg motor slaat af! DUS WIL IK WIL GRAAG KOELE LUCHT AANVOER RECHTSTREEKS BIJ MIJN LUCHTFILTER KRIJGEN! DUIDELIJK TOCH! daar heb ik helemaal geen reken sommmen voor nodig!

Helemaal mee eens :thumbup

Had je graag komen helpen maar ff naar goes heen en weer heb ik even geen tijd voor

BTW 4 jaar op SG Groot Stelle gezeten aan de bergweg king:

Ik bedoel maar te zeggen dat er nog best wel wat andere mogelijkheden zijn waardoor die motor afslaat als hij warm is en jij de koppeling intrapt.

Storingen, valse lucht, luchtfilter verstopt etc. etc.

Dat je luchttemperatuur niet optimaal is ok, maar of ie dan gelijk af mag slaan?

Gewoon goed bedoeld martien, zou zonde zijn als je van die leuke tips als gaten zagen in je chassis aanneemt en het toch misschien iets anders blijkt te zijn.

Je geeft zelf al aan dat je zo'n beetje door al je opties heen bent, je hebt gewoon niet veel ruimte.

Als je echt overtuigd bent dat dit het probleem is, zou ik zelf toch 1 koplamp eruit halen en vandaaruit een fikse slang erop zetten naar je filter.

Misschien heb je nog wel een irmscher unit over waar je een "zomer" setupje van kan maken.

Terug
Naar boven