• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koude tocht bij de benen

0570

Lid
Hola!

Ik heb voor mijn onderneming sinds Juni 2020 een Opel Vivaro L1, BJ 2018. Een tweedehandsje met 27dkm (NAP) op de teller. Omdat het in Juni al aardig warm was hebben we de koude luchtstroom wel gemerkt maar dachten dat het aan de climate control lag.

Afgelopen winter was af en toe aardig afzien, ongeacht wat voor stand we instellen op de climate control, de koude tocht bij de benen blijft aanwezig. Temperatuur op maximaal, luchtstroom op de benen of juist niet, airco aan of uit, blazer hard of zacht, alles op automatisch. De koude lucht blijft, alleen wanneer ik de hele unit uitzet stopt de koude luchtstroom.

Na een uurtje in de auto tintelen de voetjes aardig van de kou! Ik overweeg zelfs om een dekentje voor over de benen in de wagen te leggen :-)

De auto is gekocht zonder garantie omdat de garage waar ik hem kocht op bijna 2uur rijden afstand ligt en het een vrije nieuwe wagen betreft. Er zit vlakbij wel een Opel merkgarage waar ik naartoe kan, maar ik zou daar graag met een beter verhaal aan de balie staan dan een wazig verhaal over koude tocht.

Wie-o-Wie kent dit fenomeen en wat zou ik er zelf aan kunnen doen?

Terug
Naar boven