• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kraak geluid bij drempels nemen

origineel gepost door Astra1.6sport

oke stelt me zeer gerust was al bang dat me veren aan het rotten waren ofzo:P

bedankt voor de reacties:wors

haha idd, geen reden tot paniek zo te zien :P

oke stelt me zeer gerust was al bang dat me veren aan het rotten waren ofzo:P

bedankt voor de reacties:wors

haha idd, geen reden tot paniek zo te zien :P

aangezien je meer reacties krijgt als je je even voorsteld zal ik me maar eens even voorstellen:D

ik ben Varun en 21 jaar, sinds mijn 18e reed ik golf 4 wat me veel geld heeft gekost in onderhoud en door de hoge hoeveelheid olie verbruik. in oktober kreeg ik een kans om de golf in te ruilen op een mooie opel:wub dus meteen gedaan en sindsdien rij ik een opel astra 1.6 uit het bouwjaar 2000.

ik ben over het algemeen zeer tevreden over de auto.

Alleen hoor ik een krakend/schurend geluid als ik over drempels heen rijd. en sinds het heeft gesneeuwd hoor ik het steeds vaker. het schijnt bij de schokbrekers te komen, heeft iemand een idee en he ik het kan verhelpen?? laatst reed ik een opel signum uit en ook bij signum hoor ik het misschien bij opel een veel voorkomend probleem??

gr Varun

Welkom op dit forum !

Groet, Rik

aangezien je meer reacties krijgt als je je even voorsteld zal ik me maar eens even voorstellen:D

ik ben Varun en 21 jaar, sinds mijn 18e reed ik golf 4 wat me veel geld heeft gekost in onderhoud en door de hoge hoeveelheid olie verbruik. in oktober kreeg ik een kans om de golf in te ruilen op een mooie opel:wub dus meteen gedaan en sindsdien rij ik een opel astra 1.6 uit het bouwjaar 2000.

ik ben over het algemeen zeer tevreden over de auto.

Alleen hoor ik een krakend/schurend geluid als ik over drempels heen rijd. en sinds het heeft gesneeuwd hoor ik het steeds vaker. het schijnt bij de schokbrekers te komen, heeft iemand een idee en he ik het kan verhelpen?? laatst reed ik een opel signum uit en ook bij signum hoor ik het misschien bij opel een veel voorkomend probleem??

gr Varun

Welkom op dit forum !

Groet, Rik

ook hier is het koud en komen er kraakgeluiden van voor.

mijn c Kadett had er ook altijd last van in de winterperiode.

Grtz arie

Grtz arie

probleem is dat die rubbers teruim worden.

dus die stang gaat dan in die rubbers glijden en omdat dat een beetje stroef gaat maakt dat die herrie.

zijn 2 oplossingen voor:

-smeren wat anderen zeggen zodat die stang soepel door de rubbers gaat en dan dus geen krakend geluid maakt, maar na verloop van tijd is het vet weer weg en komt het geluid weer terug

-of nieuwe rubbers erin zodat die stang weer goed vast wordt gehouden, want het is de bedoeling dat die stang niet gaat bewegen in die rubbers.

En om er dan zeker van tezijn dat je er helemaal vanaf bent is kit bij de nieuwe rubbers erbij smeren zodat je zeker weet dat het vast blijft zitten

probleem is dat die rubbers teruim worden.

dus die stang gaat dan in die rubbers glijden en omdat dat een beetje stroef gaat maakt dat die herrie.

zijn 2 oplossingen voor:

-smeren wat anderen zeggen zodat die stang soepel door de rubbers gaat en dan dus geen krakend geluid maakt, maar na verloop van tijd is het vet weer weg en komt het geluid weer terug

-of nieuwe rubbers erin zodat die stang weer goed vast wordt gehouden, want het is de bedoeling dat die stang niet gaat bewegen in die rubbers.

En om er dan zeker van tezijn dat je er helemaal vanaf bent is kit bij de nieuwe rubbers erbij smeren zodat je zeker weet dat het vast blijft zitten

origineel gepost door aad102

Grtz arie

Poeh, breek m'n bek er niet over open :D Hehe elke drempel in de ochtend is alsof er ijsbreekt bij mij achter :D Kadett-C-tjes kunnen 't heeeeel goed :P

origineel gepost door aad102

Grtz arie

Poeh, breek m'n bek er niet over open :D Hehe elke drempel in de ochtend is alsof er ijsbreekt bij mij achter :D Kadett-C-tjes kunnen 't heeeeel goed :P

pfoe nooit gedacht dat er zoveel mensen er last van hebben:hmmz

als het minder sneeuwt zal ik eens naar de garage gaan waar ik pas ben begonne met werke, de eigenaar

had 40 jaar ervaring en heeft stuk of 20 diplomas:P

aan de lijn zei hij ook van dat het met die rubbers te maken had. blijkbaar had hij er een oplossing voor.

als ik de oplossing hebt gevonden zal ik een topic maken met de oplossing hiervoor.

ik vind het geluid niet zo fijn dus wil er zeker wat eraan gaan doen, al moet er nieuwe rubbers erin.

dus laat binnekort wel wat weten.

nu ga ik ff verder uitzieke:puke

Gr Varun

pfoe nooit gedacht dat er zoveel mensen er last van hebben:hmmz

als het minder sneeuwt zal ik eens naar de garage gaan waar ik pas ben begonne met werke, de eigenaar

had 40 jaar ervaring en heeft stuk of 20 diplomas:P

aan de lijn zei hij ook van dat het met die rubbers te maken had. blijkbaar had hij er een oplossing voor.

als ik de oplossing hebt gevonden zal ik een topic maken met de oplossing hiervoor.

ik vind het geluid niet zo fijn dus wil er zeker wat eraan gaan doen, al moet er nieuwe rubbers erin.

dus laat binnekort wel wat weten.

nu ga ik ff verder uitzieke:puke

Gr Varun

heb ik ook last van Temperatuur verschillen zijn die rubbers die stugger worden door de kou ofzo... of rubbers vervangen was ook bij me 8 klepper gedaan en 4 weke later begon die weer te krake :D maarja eeen dikke bmw m3 hebben daar nooit last van waarom :S ?

Terug
Naar boven