• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kraken bij uitstappen

Remshoenen:

474859b7.jpg

Die drukken tegen de binnenkant van de remschijf, die trommel zit niet op de voorremschijf en op de achterremschijf wel:

294dbbc3.jpg

Zo wat duidelijker?

@sander2.5v6 wrote:@Erwin1987 wrote:ik heb het over handremschoenen.

Erwin

Die duwen toch tegen de binnenkant van je remschijf? Als die binnenwand gaar is dan kan het misschien ook kraken, toch?

nee dat is het probleem niet. Als de auto stil staat op de handrem, en je stapt uit. Bewegen de remschoennen iets. Hier door bewegen de veren die de remschoenen vats houden. En dat hoor je. Plus het schuren van de remschoenen tegen de ankerplaat.

wou net zeggen mijn remmen zijn achter nog geen jaar oud volgens mij.

en ik gebruik de handrem nooit, kan nooit veel versleten zijn.

Erwin

Heb het vandaag geprobeerd door de handrem er niet op te zetten, maar kraakt nog steeds hoor! Denk toch echt dat het ergens anders moet zoeken.

Als ik flink op mijn trekhhak gaat staan vieren dan hoor ik het ook niet , trek ik aan de trekhaak de auto omhoog en ga dan weer op de trekhaak staan dan hoor ik het kr...geluid weer. Al trek ik de auto heen en weer aan de dakrailing hoor ik ook niets. Zou dit toch duiden op de draagarmrubbers. Vorig jaar zijn de stabilisator rubbers al vervangen dus dat sluit ik uit!

gr. greg

ook die kunnen gewoon kaken ook al zijn ze een jaar oud, zoals ik al zei.. zoek het in 1 van de rubbers... je zou even hier en daar teflonspray tussen je rubbers kunnen spuitn en kijken of het weg gaat.. maar terug komen zal het ook doen..

de rubbers van de achterste draagarmen zijn een bekend fenomeen bij vec b.

inspuiten met smeermiddelen of vervangen ijn de enige opties buiten oordopjes voor jezelf en de hele straat :P

@Botho wrote:Je bent toevallig geen 150 kg?? Ik had het ook...invetten die zooi en klaar...

uhm niet echt.. al kom ik er voor het weekend eerder bij in de buurt dan na het weekend na dat ik bij mijn vriendin ben geweest... of bedoel je dat niet? hahahahah king: :jerry

@D.J.R. wrote:Vooral als het warm is kraakt het als een gek. Heb ik ook last van.

Zaterdag worden de rubbers vervangen (rode pijl)

Waar het gekraak vandaan komt is volgens mij vanuit het midden (Gele Pijl)

Laat ik zaterdag ook even na kijken.

Foto-GGOVWKJM-D.jpg

Dirkjan

de magazijn pief van opel had het over de scharnieren aan de remschijfzijde, bij de naaf dus...

Terug
Naar boven