• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kraken/raar geluid achterkant auto

Coiler

Post weinig
Hoi heren, (en dames)

Toen ik eerder vanavond met een een gevulde auto reed (2 man achterin) viel mij op dat hij nogal kraakt bij elk hobbeltje/drempel. Het is duidelijk te horen dat dit achteruit de auto komt (schokdempers o.i.d.??).

Mijn vraag is wat kan dit zijn en kan ik zelf nog wat onderzoeken en evt. vervangen?

Groet,

heey het zou veer achter kunnen zijn die gebroken is of je achteras rubber denk ik.... :hmmz @Coiler wrote:Hoi heren, (en dames)

Toen ik eerder vanavond met een een gevulde auto reed (2 man achterin) viel mij op dat hij nogal kraakt bij elk hobbeltje/drempel. Het is duidelijk te horen dat dit achteruit de auto komt (schokdempers o.i.d.??).

Mijn vraag is wat kan dit zijn en kan ik zelf nog wat onderzoeken en evt. vervangen?

Groet,

heey het zou veer achter kunnen zijn die gebroken is of je achteras rubber denk ik.... :hmmz @Coiler wrote:Hoi heren, (en dames)

Groet,

Bij een gsi zit er zo'n afstelveer voor je trommelremmen op je achteras. Ik weet niet of jij die hebt maar die wil ook nog wel eens herrie maken.

Bij een gsi zit er zo'n afstelveer voor je trommelremmen op je achteras. Ik weet niet of jij die hebt maar die wil ook nog wel eens herrie maken.

Ik zal hem binnenkort even op pootjes zetten achter, misschien dat ik het kan zien.

@appieg wrote:heey het zou veer achter kunnen zijn die gebroken is of je achteras rubber denk ik.... :hmmz

Mijn auto is geen GSI (jammer genoeg) dus dat zal het denk ik niet zijn.

Ik zal hem binnenkort even op pootjes zetten achter, misschien dat ik het kan zien.

@appieg wrote:heey het zou veer achter kunnen zijn die gebroken is of je achteras rubber denk ik.... :hmmz

Mijn auto is geen GSI (jammer genoeg) dus dat zal het denk ik niet zijn.

Veren lijken nog heel, achterasrubber weet ik niet goed te vinden :hmmz

Denk maar even langs de garage dan

Veren lijken nog heel, achterasrubber weet ik niet goed te vinden :hmmz

Denk maar even langs de garage dan

Heb precies het zelfde probleem , auto is zelfs op de brug geweest niks gevonden, hele kofferbak leeg gehaald alsnog hoor je t kraken

Heb precies het zelfde probleem , auto is zelfs op de brug geweest niks gevonden, hele kofferbak leeg gehaald alsnog hoor je t kraken

@jeroenk wrote:Ik gok dat je ze op http://www.winparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wel kan vinden

Ja, die had ik ook al gevonden.

Ik doelde meer op waar op de auto kan ik ze vinden, ik kan wel fancy als "wannabe" monteur eronder liggen heb niet echt een idee waar ik naar zit te kijken :jerry

@jeroenk wrote:Ik gok dat je ze op http://www.winparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; wel kan vinden

Ja, die had ik ook al gevonden.

Ik doelde meer op waar op de auto kan ik ze vinden, ik kan wel fancy als "wannabe" monteur eronder liggen heb niet echt een idee waar ik naar zit te kijken :jerry

156s4ko.jpg

Hier zie je een kapot aanslagrubber. Kon geen foto vinden van een opel/corsa; maar daar zitten ze niet zoveel anders ;)

Terug
Naar boven