• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Krakende ophangrubbers

FF een vraagje, al vaak gesteld maar tot nu toe zie ik vaak als tip om siliconenspray te gebruiken om de wielophangrubbers (?) weer stil te krijgen.

Is het ook mogelijk om fietskettingspray of WD40 te gebruiken zodat ik niet om de twee weken alles kan herhalen?

dat is ook een tijdelijke oplossing...

Meest effectief oplossing zijn nieuwe rubbers of niet rijden :P

origineel gepost door Niko

dat is ook een tijdelijke oplossing...

Meest effectief oplossing zijn nieuwe rubbers of niet rijden :P

Weet ji dan iemand die voor niks of bijna niks alle rubbers kan vervangen? Ik vrees nl dat rondom alles dan aande beurt is :P

Enne. ik las ergens dat PU bussen ook een oplossing zijn. Zijn die ook leverbaar voor een B2 16-16V hatchback?

origineel gepost door havdveen

Heb de mijne een paar weken geleden ook vervangen (4 rubbers)

Werd gek van het gekraak. Enige remedie is vervangen

precies

Heb sinds vorige week donderdag een Zafira gekocht. En ik dus krakende rubbers. Dealer zegt dat het door de kou komt. Niet te verhelpen. Vervangen lijk me toch een goeie oplossing? En wat gaat dat grapje kosten?

ik ga met stabilisatie rubbers vervangen zowel voor als achter om dat het een gekraakt is onder me auto.

nu is me auto pas voor een beurt geweest en heeft de monteur het er over dat het gekraak komt van me stuurhuis, hier zat 1 bout los(hoe kan dat nu weer) en de rubbers waar ie in ligt hoor je kraken, maar hier hoort toch helemaal geen beweging in te zitten?

gr peter

ps moet je de rubber bij vervangen eigenlijk nog in vetten en met wat voor vet dan?

heb hier ook zo'n krakende deur onder men wagen:mad::mad::mad:

is het bij een GTS nog een beetje te doen om de rubbers te vervangen of ben ik daar weer speciale gereedschappen voor nodig?

Achter is het vrij simpel om de rubbers te wisselen.

Voor is het wat moeilijker door met de beperkte ruimte.

Rubbers inspuiten doe ik bij de onderhouds beurten al een tijd ,zo voorkom ik vragen en gezeur over gekraak .

echter met deze weers omstandigheden is het raak ,,kraken als de beste ..

inderdaad de spray van de Action kost geen drol en je bent er weer een week of wat vanaf ,

vernieuwen van de stabilisator rubbers is nou ook niet zo,n schokkend verhaal voor zitten ze wat lullig maar voor de rest gaat het wel .

ik denk al je je 2 uur kwaad maakt is de boel voor en achter nieuw met beperkte middelen .

mooiste is even op de brug kan je er lekker bij nu koud op de rug op de straat .

de rubbers kosten zo,n €9,00 per stuk dus materiaal kosten nihiel zie www.hbas.nl op je kenteken zie je de wiel ophangingen ,en de prijs van dit moois

bert

Terug
Naar boven