• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Krakende voorwielophanging bij koud weer

Het volgen van spoorvorming heeft meerdere oorzaken.

Maar bij een slecht werkende stabilisatorstang is het veel beter merkbaar.

Zoals gezegd, de OEM rubbers zijn niet zo duur. Laat ze bij de eerstvolgende beurt door je garage vervangen, kwestie van een half uurtje als hij op de brug staat. En je zal merken dat het een stuk minder wordt.

@Erwin wrote:De mijne doet het ook. Het houd op zodra de motor ruimte warm is en dus de rubbers ook opgewarmd zijn.

Gewoon mee leren leven, het gekraak is verder niet slecht voor de auto.

daar heb ik niet zo'n mooie luxe auto voor waar iedereen je nakijkt als je een drempel neemt,

Ik zal de wagen vandeweek ook maar eens op de brug zetten en de rubbers gaan vervangen.

De gene die ik heb zijn uit 1 stuk met een inkepinng er in om ze om de stabi heen te 'krullen' voorts worden ze met het beugeltje vastgezet zo als op de tekening te zien is die ik enkele postjes hierboven gepost heb.

Groet Jraaf.

Ik heb ook de enkele versie.

Kom er zojuist achter dat ik de verkeerde gekregen heb. :cry:

Ik kan ze omruilen, maar mocht iemand interesse hebben dan kan die ze over nemen.

Dan bestel ik wel nieuwe.

Wel raar dan mijn stabilisator stangen kraken met dit weer ook alleen voor. Maar ze zijn splinter nieuw heb je afgelopen zomer gemonteerd. Denk gewoon dat het door de vlinke kou komt. Maar ze zijn bij mij echt niet versleten.

Als het niet vriest heb ik er totaal geen last van. En als de motor warm is is het geluid ook weer weg.

Bij mij zien ze er exact het zelfde uit als de originelen die onder mijn vec vandaan kwamen.

Linker op de eerste foto is achter de rechter is de voor arb.

Op de lijst die ik gepost hebt kun je dan ook zien welke stabistang en bevestigingsbeugels je hebt. Afhankelijk bvan het type C1 enkele en C2 2 delig. Maar moet nog ff de tekening van de voor stabi opsnorren. daar staat het duidleijk op.

IMG_1848.jpg

dsc01475.jpg

dsc01474-1.jpg

Groet Jraaf

De linker heb ik nu (let ook op de nokjes op de zijkant).

De rechter moet ik hebben in het paars. :(

6836423253_5d3a8df087_b.jpg

De linker zijn volgens mij voor de oudere C1's.

@yzf1kr wrote:De linker heb ik nu (let ook op de nokjes op de zijkant).

De rechter moet ik hebben in het paars. :(

6836423253_5d3a8df087_b.jpg

De linker zijn volgens mij voor de oudere C1's.

Heb je een C1 of een C2? Die paarse op jouw foto is in 2 delen en dat is volgens mij de C2 versie. De zwarte op je foto is exact gelijk aan de mijne. Ik heb een C1 uit 2004 Z1.9DTH en da's een 1 delig met een split. Als je wilt kan ik je het juiste nummer er bij geven. Zie ook de rechter op mijn geposte foto king:

Groet Jraaf.

Ik heb een C1.

Ik weet welke ik moet hebben, ze hebben me gewoon de verkeerde gestuurd.

Ze willen hem wel gratis omruilen, maar dan moet ik verzendkosten betalen naar de UK. Dus als iemand hier er interesse in heeft, dan scheelt me dat weer.

Dan moet ik die dus ook hebben, die zwarte op de foto maar dan van powerflex.

heb een Vectra C1 van 01-2004

Had je dat nummer dan nog ?

Mijne heeft het ook, en vooral bij de kou wordt je er niet goed van, maaruh.... mijne heeft het eigenlijk altijd, alleen als t warmer is, dan is het minder, maar tis een irritant rot lawaai, vooral mensen die meerijden..... Het wat was dat?? Maar hoor dat jullie zeggen niet zo veel werk? Ik ahd t nagevraagd bij de garage en die zeiden is wel even werk hoor.... Denk dat de mijne gewoon echt versleten zijn, omdat je ze continu hoort. Is alleen voren!

@CALIBRA4x4TURBO wrote:Mijne heeft het ook, en vooral bij de kou wordt je er niet goed van, maaruh.... mijne heeft het eigenlijk altijd, alleen als t warmer is, dan is het minder, maar tis een irritant rot lawaai, vooral mensen die meerijden..... Het wat was dat?? Maar hoor dat jullie zeggen niet zo veel werk? Ik ahd t nagevraagd bij de garage en die zeiden is wel even werk hoor.... Denk dat de mijne gewoon echt versleten zijn, omdat je ze continu hoort. Is alleen voren!

Voor kan het op 2 manieren:

Subframe los halen :thumbdown om en de nabij 2 en een half uur werk. Voordeel, je kan er heel goed bij, nadeel tijd=geld. Of subframe niet loshalen en met veel gevloek en getier (je kunt heel moeilijk bij de boutjes, maar het kan wel)kost je een kwartier per kant. Effect het zelfde alleen veel sneller :agent

Groet jraaf

ik heb het sinds begin van dit jaar, 3 maanden terug de stabilizatorstang rubbers laten vernieuwen en met het "speciale vet" dat de opel garage gebruikt (forte?) laten invetten---> geen oplossing helaas, was wel 200 euro kwijt helaas... (Astra H hatchback)... zijn er nog mensen die een andere oorzaak weten? Heb het nu al 3x aangegeven bij mijn de Opel garage maar steeds het antwoord: ja het kan zoveel zijn en het geluid is niet duidelijk te plaatsen dus weten we niet... baal er ontzettend van! :swear heb het geluid bij kou en warmte.. alleen niet als het nat is....

Terug
Naar boven