• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Krassenverwijdering metallic lak!

rene1

Post weinig
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede krassenverwijderaar voor mijn Astra G zilvermetallic!!!!

Weet iemand toevallig welke echt goed is en dus effectief zijn werk doet?

Het zijn oppervlakkige krassen(jes)

Prijs speelt geen rol!!

Groetjes,

rene1.:agent

Zo snel polijst je niet door de lak heen hoor. Maar enige ervaring met polijsten is toch wel gewenst. Zeker aangezien je anders een polijstmachine moet aanschaffen en die zijn toch best wel prijzig. Je kunt beter iemand in de buurt vragen of die het een keer voor je wil doen. Kost je misschien een keer 100 a 150 euro maar daar heb je dan ook een full detail voor! Dus gewoon opzoek naar een fanatieke detailer in de buurt is mijn advies.

Zo snel polijst je niet door de lak heen hoor. Maar enige ervaring met polijsten is toch wel gewenst. Zeker aangezien je anders een polijstmachine moet aanschaffen en die zijn toch best wel prijzig. Je kunt beter iemand in de buurt vragen of die het een keer voor je wil doen. Kost je misschien een keer 100 a 150 euro maar daar heb je dan ook een full detail voor! Dus gewoon opzoek naar een fanatieke detailer in de buurt is mijn advies.

[rquote=1920684&tid=147041&author=rene1]Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede krassenverwijderaar voor mijn Astra G zilvermetallic!!!!

Prijs speelt geen rol!!

Groetjes,

rene1.:agent[/rquote]

wat Baas J. zegt is absoluut het beste :P overspuiten...maar beetje prijzig omdat de krassen toch terug komen...

Meguairs is duur en lang niet zo effectief als andere producten....

Commandant is al helemaal erg omdat dit te grof is en marring achter laat..

Wil je een auto GOED van de krassen afhelpen moet je polijsten..

En dan geen Scratch-X of commandant erop poetsen maar met een degelijk poetsmachine...

Ikzelf detail auto's ook regelmatig en zo haal je meestal tot 95% van de lakdefecten weg..

Een fulldetail is dus wat je nodig hebt om de krassen van je auto weg te halen ;)

[rquote=1920684&tid=147041&author=rene1]Hallo allemaal,

Prijs speelt geen rol!!

Groetjes,

rene1.:agent[/rquote]

wat Baas J. zegt is absoluut het beste :P overspuiten...maar beetje prijzig omdat de krassen toch terug komen...

Meguairs is duur en lang niet zo effectief als andere producten....

Commandant is al helemaal erg omdat dit te grof is en marring achter laat..

Wil je een auto GOED van de krassen afhelpen moet je polijsten..

En dan geen Scratch-X of commandant erop poetsen maar met een degelijk poetsmachine...

Ikzelf detail auto's ook regelmatig en zo haal je meestal tot 95% van de lakdefecten weg..

Een fulldetail is dus wat je nodig hebt om de krassen van je auto weg te halen ;)

mequiers is gewoon leuk, maar niet goed, ook niet super goed, je kan er makkelijk je auto mee onderhouden. maar mequiers behoort bij lange na niet aan de top.

enige wat goed is, vind ik, is hun bandenzwart en dat goedje om je velgen mee schoon te maken.

hot shine tire shine, en all weel cleaner.

Heb verder alles van meq, klei, paint cleaner, polisch, wax, swirl x, quick detailer en nog een aantal goedjes, maar wil je je auto echt goed hebben, moet je kijk naar andere merken, zoals poor boys.

kleine krasjes weghalen kan trouwens via een polijstmachine en een goede polisch.

mequiers is gewoon leuk, maar niet goed, ook niet super goed, je kan er makkelijk je auto mee onderhouden. maar mequiers behoort bij lange na niet aan de top.

enige wat goed is, vind ik, is hun bandenzwart en dat goedje om je velgen mee schoon te maken.

hot shine tire shine, en all weel cleaner.

Heb verder alles van meq, klei, paint cleaner, polisch, wax, swirl x, quick detailer en nog een aantal goedjes, maar wil je je auto echt goed hebben, moet je kijk naar andere merken, zoals poor boys.

kleine krasjes weghalen kan trouwens via een polijstmachine en een goede polisch.

[rquote=1920817&tid=147041&author=H_essel]Dennis121.

Wat jij zegt. Meguairs is echt super goed. En is beter dan die andere troep. [/rquote]

ik zeg juist dat meguairs NIET zo super is :P

Het spul is duur!

Tis ook zeker niet slecht maar je betaald voor de naam omdat Meguairs de enige bekende is..

Kijk maar is naar "Poorboys World"

veel beter spul en STUKKEN goedkoper!

[rquote=1920817&tid=147041&author=H_essel]Dennis121.

Wat jij zegt. Meguairs is echt super goed. En is beter dan die andere troep. [/rquote]

ik zeg juist dat meguairs NIET zo super is :P

Het spul is duur!

Tis ook zeker niet slecht maar je betaald voor de naam omdat Meguairs de enige bekende is..

Kijk maar is naar "Poorboys World"

veel beter spul en STUKKEN goedkoper!

[rquote=1920807&tid=147041&author=belgium turbo]Commandant (GROENE POT) kan je er makkelijk mee weg polieren , daarna met meguiars nog eens overgaan.[/rquote]

NIET DOEN,

staat zelfs op de pot dat het niet geschikt is voor metallic lakken, daarvoor moet je nr 5 hebben

met 4 poets je de blanke lak dof

Terug
Naar boven