• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe

Wie heeft er nog een paar goede tips

Ik heb de lambda al vervangen nu is de co2 wel beter geworden maar de co nog niet

Lmm hebben we al verschillende opgehad maar hij loopt niet mooi stationair

Als we het kleine dunne slangetje van het gasklephuis naar het kleine potje afhalen loopt hij al een stuk beter

Maar dat hoort normaal niet zo te zijn

Wie kan mij verder helpen

Denk zelf een vacuumprobleem maar waar kan ik nog meer gaan zoeken

Alvast bedankt

Hmmmmz, ik kan duidelijk merken dat ik vermogen mis in het midden. Spruitstuk lekt voor de lambda, toch maar is dicht maken.

vrijdag bij SW geweest en hebben hem uit gelezen

Gasklepschakelaar stond in deellast stand ipv stationair. Na deze hebben afgesteld was het een stabilere stationairloop. Pen 20 lag aan massa. Althans het draadje was in de ecu stekker gepropt met het geluk dat hij contact maakte. Maar lambda uitschakelen en katalysator onder de auto is wachten tot die opbrand. En hadden nog klein lekje in de slang na de lmm. Hopen dat die nu goed is!

Meten is weten idd. Tech ding is meester met zulke dingen en had de scope meter er bij om lambda signaal mooi te controleren!

nu kijken hoe de CO is en dan naar de RDW

mijne staat inmiddels op kenteken en ben hem nu aan het strippen voor de verbouwing

gasklep aan de tech 1 uitgelezen

temperatuur sensor gewoon vervangen kosten niks

maar hoe hoog is je lambda dan want dat was bij mij het probleem

en het kan ook aan je LLM liggen ik heb er 3 getest waren allemaal anders

maar ik heb hem op kenteken nu dus ik ben blij dat ik nu kan beginnen met de verbouwing

hem weer de oude maken als vroeger alleen dan beter en nog dikker

Ben benieuwd, vandaag wou ik ook naar het RDW en n.a.v. dit topic toch even de co laten meten. Ook hier is de CO te hoog. Stationair is die rond de 0,5 maar in deellast schiet die naar de 0,8..

HC was ook te hoog dus hij loopt te rijk. Die slang van de brandstofdrukregelaar maakte bij mij niet uit. Dus dat wordt van het weekend ook zoeken haha.

Hoe heb jij die tempsensor en gaskleppositiesensor nagecheckt? Want bij mij klikt die meteen als ik een beetje aan de gaskabel zit.

Wanneer ga je weer? Ik ga van de week ook met de corsa terug naar het RDW. Ook mijn auto had een iets te hoog CO (had ook 4 gaatjes in de uitlaat) en had geen reflectoren op me achterkant, haha.

Was het ook niet zo dat je een slangetje iets dicht kon knijpen waardoor het CO verlaagd? Of het verhaal van meer lucht, dus een minder geknepen inlaat.

Dat de XE hoger stationair loopt was mij niet bekend ik dacht dat hij ongeveer het zelfde stationair liep als een XEV.

De werking van wd40 is goed voor vaste bouten en het smeert iets, de reden dat ik het gebruikt heb is dat remmenreiniger het geheel zeer goed ontvet en kurk droog achterlaat.

Om dit wat te smeren kun je natuurlijk ook andere zeer dunne olie gebruiken.

Tussen 750 en 800 loopt een XE nooit, staat ook in de specificaties 860 tot 1020 moet het zijn....

En WD40 is troep, leuk om roestige bouten mee los te maken maar achteraf iets mee inspuiten als smering is nagenoeg zinloos...

Verder prima adviezen, maar er zijn nog heel veel meer mogelijkheden om na te lopen. Dusdanig veel dat het zo op afstand toch lastig blijft om goed stap-voor-stap advies te geven....

Onregelmatig stationair en afslaan tijdens stationair begin bij de oorsprong!

Verwijder je rubber buizen vanaf je filterhuis tot je gasklep gooi deze in de vaatwasser en ze zijn weer schoon en vet vrij.

Verwijder je nullast regelaar en de stappen motor en reinig deze met remmenreiniger en spuit deze daarna in met wd40.

Het beste reinig je het geheel in een ultrasoon bad (te koop bij conrad.com) met wasbenzine.

Als je de stappenmotor goed gereinigd is kun je deze horen tikken als je hem schud.

Dit tikken hoor je ook tijdens het stationair lopen.

Je gasklep kun je ook met veel remmenreiniger schoonmaken.

Als je alles terug gezet heb dan zal je merken dat er na het starten behoorlijk rook en troep uit je uitlaat komt dit kan geen kwaad het is het vuil dat los gekomen is door de remmenreiniger.

Na deze schoonmaak behoort je motor tussen de 750 en 800 toeren te draaien (warm).

Succes. :thumb

Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?

Ooh oke

We hebben donderdag afgesproken eerst als ik vrij kan krijgen maar denk ik wel

Hoop dat folkert mij verder kan helpen want ik wil aan het verbouwen maar moet eerst op kenteken

dat kan ook nog indd ja!

de lambdasonde meet dan meer zuurstof, waardoor hij rijker gaat bij regelen.

rijker = meer benzine = hoger CO

kan dus een logische oorzaak zijn ja :thumb

ja ed de aanhouder wint nu moet hte toch goed komen

rest was goed bij rdw daar hoef je je niet echt druk over te maken

is co meten

remmentest

wegen

lampen werden nog even afgesteld maar was niet verplicht

Motornummer

en papier winkel voorelkaar

dan is het klaar

Dus hoop van de week de co nog te regelen bij de rdw en dan staat hij op kenteken

Dan kan de grote verbouwing beginne

vandaag bij rdw geweest met de corsa om c20xe kenteken te zetten

alles was in orde alleen was de co net niet goed

morgen komplete uitlaat even goed nalopen en dan er van de week weer even heen om alleen de co nog te meten

dan staat hij op kenteken als c20xe

dus het gaat de goede kant op

Zal donderdag even naar folkert sjoerd die zou er naar kijken en dan misschien gelijk naar de rdw als we dat klaar krijgen

Maar die moet tikken toch bij het gasgeven

zal er morgen even een andere gasklepregelaar opzetten

ik zou donderdag naar folkie maar die heeft zijn arm in het gips nu dus dat gaat niet door

Alle hulp is welkom

motor loopt niet mooi stationair

pendelt op en neer

als ik dan het slangetje uit de bezinedrukregelaar trek loopt hij stukken beter

en ik ben zaterdag al even bij ed geweest dus vandaar dat die ook regageert

Maar mijn co is nog steed te hoog

morgen gasklepregelaar even een andere op testen kijken wat dat doet

want die voel ik niet tikken bij het gasgeven

:hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

Terug
Naar boven