• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe

kijk je uitlaat na de voorpijp zal waarschijnlijk lekken of er zit een scheur in je spruitstuk had ik ook vorige keer ook gr baboe

die onderdelen zijn wel goed eric

kan nog zijn dat het de stappenmotor is

of een massa probleem inderdaad

zal vanmiddag even testen met klem op de massa en op het blok wat hij dan doet

@Looney wrote:Jammer dat je helemaal uit dat gekke fryslan komt :P Anders had je uit mijn corsa de onderdelen kunnen testen..

Hij heeft mijn halve C20XE daar al liggen 3 dorpen verderop :-P .

Ben toch bang dat je het in je kabelboom moet gaan zoeken dietrich , want dat blok van mij is goedlopend en met goede co uit die calibra gehaald . ( co hadden ze goed voor nederlandse keuring , maar koets bleek verrot te zijn ) .

lijkt mij dus vreemd dat al mijn onderdelen die je nu getest hebt niet goed zouden zijn :mrgreen:

Zoals gezegd heb ik ff onder de kap gekeken en mijn bevindingen gepost. En idd carteventilatie zal niet veel aan de co veranderen. Geeft alleen een indicatie dat er iets fout/verstopt zit.

@Dr.Ed wrote:@Vinci wrote:Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?

Klopt, was mijn idee ook. Bougies zijn zoals ze moeten zijn, koffiebruin met een slootje melk...Verder geen valse lucht gevonden. Enige vreemde was de overdruk toen ik de bougiedop eraf haalde (als was het een bierdop :shock: ). Dus volgende idee is om de carterontluchting te controleren...(heb zaterdagmiddag ff onder deze motorkap gekeken :hmmz )....en waar nodig nog wat slangen vervangen/checken..

En jij bent de TS niet, dus snap even de relatie nu niet helemaal... :???: In je avatar en onderschrift zie ik ook een heel andere motor staan...

En zoals gezegd doet de carterventilatie er hier niet toe...

Vin is zeer hoge belasting, ik zeg massa rot. Even spanning meten tussen chassis en alle bruine draden, bij voorkeur (moet onder belasting!) onder belasting, moet allemaal netjes nul zijn. 0,5 volt is al een probleem! Even verschil checken nog met de vin aan, zal de spanning stijgen op blok/chassis of accu minpool/blok of massa's achterop benzine rail dan is er stront aan de knikker! Wel goed contakt maken met de meet pinnen, niet op roest zitten meten, dan even goed schoon krabben/schuren eerst!

Bij twijfel over een massa, even starkabel er overheen zetten en dan moet het netjes nul volt worden en verdwijnt het probleem wellicht als sneeuw voor de zon!

lambda heb ik al vervangen toen was de co2 gelijk o want die was ook veel te hoog

dus ik zou zeggen dat de lambda nu wel goed is

Het probleem is dat hij niet lekker stationair loopt

Als ik heb start dan loopt hij mooi 900 toeren

Zodra hij warm is en de vin slaat aan begint hij te pendellen

En houd daar ook niet meer mee op

Als ik dan een vacuum slangetje van de bezinedrukregelaar afhaal loopt hij weer mooi 900 toeren

Dus wat zou het probleem dan kunnen zijn

Hier haal ik het slangetje uit en dan koopt hij weer normaal

Zie link http://db.tt/Pk7YsqyB" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumb Moet dan nu wel echt een keer goed zijn! Komt w.s. een gouden randje om het kentekenbewijs...

Geen idee wijj hebben nu de hele uitlaat gelast dus geen klemmen meer

Net co getest en nu was het weer goed dus van de week er weer heen voor co test bij rdw en dan is het klaar

Verder waren er geen problemen

Jammer dat je helemaal uit dat gekke fryslan komt :P Anders had je uit mijn corsa de onderdelen kunnen testen..

Ik heb zelf ook uitgebreidde CO perikelen achter de rug. Liep niet lekker, en bij de apk had ie een C0 van rond de 8(!). Na een berg geëmmer kwam ik er achter dat de (dis) bobine stuk was. Deze vervangen en daarna zat de c20xe ver onder de grens. Het lijkt me sterk in jouw geval, maar je weet het nooit.

Lambda sensor misschien ook niet goed?

Handje op de eindpijp dan hoor je snel genoeg waar de kleine gaatjes zitten.

Vooral op moffen en flenzen is het drama, vooral als er geen kit (uit de tube) aangesmeerd wordt voor montage.

Terug
Naar boven