• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

krijg de co niet goed van mijn corsa c20xe

Juistem datte, gungum uit blik voor de gaatjes aan de buitenkant.

Uit een tube voor montage bij pakkingen,flensen en moffen.

Uit een tube kun je nog wel eens gebruiken voor kleine gaatjes, die uit blik heeft wat meer vezel er in, blijft dus beter zitten op grotere gaatjes.

Voel je die gasklepregelaar echt goed tikken als je gas geeft

want ik had nu even 1 te leen maar voel nu nog niks tikken

iemand hier ervaring meer

Als hij nu koud is loopt hij heel mooi stationair

Zodra hij op temperatuur is en de vin slaat aan gaat hij gelijk weer pendellen in de toeren

En houd dan ook niet weer op als de vin uit gaat dan blijft hij weer pendellen in de toeren

dus zou zeggen dat de temperatuur sensor niet deugt maar zit al nieuwe in

hoe kan ik die als beste testen

HELP

Droge smering moet je gebruiken, WD40 kan geen kwaad maar vervliegt en dan doet het dus niets meer. Die teflon die ik gebruik is de ultieme droge smering en als je iets wilt wat er op lijkt wat in de handel te verkrijgen is moet je F100 lube halen in Duitsland.

Deze kun je wellicht wel bij een onderhoudsbedrijf over kopen die het zelf ook gebruikt. En er zijn mondjesmaat winkels die het hebben staan, zoals van de Kuinder Motoren in Hilversum. (die Fin lube tf dus van Interflon)

@Vinci wrote:Dat slangetje is van je benzinedruk regelaar, wellicht benzinedruk niet goed?? Hoe is de kleur van de bougies?

Klopt, was mijn idee ook. Bougies zijn zoals ze moeten zijn, koffiebruin met een slootje melk...Verder geen valse lucht gevonden. Enige vreemde was de overdruk toen ik de bougiedop eraf haalde (als was het een bierdop :shock: ). Dus volgende idee is om de carterontluchting te controleren...(heb zaterdagmiddag ff onder deze motorkap gekeken :hmmz )....en waar nodig nog wat slangen vervangen/checken..

Te hoge lambda komt vaak door een gaatje in de uitlaat, of ergens een beetje valselucht.

Kit alle kleine gaatjes in je uitlaat maar eens af, afwateringsgaatjes in dempers enzo. Scheelt enorm qua lambdawaarde.

is dit stationair of in deellast?

co2 is trouwens niet van belang

lambda moet op deellast tussen de 0.97 en 1.039 zijn

stationair onbelangrijk

co stationair max 0.5 en op deellast max 0.39

Wat betreft het slangetje. Zitten er daar geen twee vlak bij elkaar die onderling verwisseld kunnen zijn?

Staat me iets van bij. Zoniet, succes met het verder zoeken.

Frans

Ben toch een beetje bang dat jullie RDW keurmeesteres een beetje in de war is door een motor swap af te keuren op een te hoog CO2 :shock:

Je komt aan met een kenteken (voorbeeld ) corsa 1.4 u9 dan gelden idd de uitstoot voorschriften

Maaaaar op je nieuwe kenteken staat alleen corsa 1998cc en dan hoeft je auto dus niet aan de u9 voorschriften te voldoen want er staat ook geen u9 meer op je nieuwe kenteken dus een CO2 uitstoot onder de 3,5 is gewoon goed en moet gewoon goed gekeurd worden !!!!

Hangt minder van de motor af, als wel van het bouwjaar van de auto en de aanwezigheid van een kat en lambdaregeling wat hij uiteindelijk mag produceren aan de 4-gasmeting.

Dat hele u9 verhaal is allang komen te vervallen. Wil je als keurmeester weten hoeveel co een auto mag hebben kijk je gewoon even in het co tabel.

Ook kijken naar of er een kat+lambda aanwezig is.....

Terug
Naar boven