Hier de beloofde foto's. Ik hoop dat het duidelijk is.
Als eerste de onderzijde van de motor/bak. Hier is de rubberen stop eruitgehaald en zie je een stukje van de koppelomvormer. Die moet je via deze opening loshalen van de meeneemplaat. Hij zit met 6 bouten vast. Het draaien doe je mbv een dop op de krukas aan voorzijde motor.
Als de omvormer los is moet de aandrijfas aan de achterzijde van de bak losgehaald worden (geen foto).
Op de tweede foto heb ik aan de rechterzijde van de automaatbak de 2 olieslangen losgehaald en op de leidingen gezet om lekkage te voorkomen:
Dan moeten beide voorpijpen van de uitlaat eraf. Hiervoor moeten de stekkers van alle 4 de lambda sensoren losgehaald worden wat een :swear klus is. De stekkers en kabels zitten/lopen over de bak en daar kom je lastig bij. Alle 4 de sensoren blijven gewoon in de voorpijpen zitten (geen foto).
Om de stekkers van de bak los te halen moet de achterste bakophanging (2 bouten) losgehaald worden terwijl de bak op een krik rust. Dan laat je de bak aan de achterzijde ong 10/15 cm zakken zodat je makkelijk bij de stekkers kan komen. Er zitten in totaal 4 stekkers op, allen aan de linkerzijde. Een kleine stekker aan de linkerachterzijde, een ronde midlinks en 1 grote en 1 kleine achter het hitteschild links vooraan de bak.
Op de foto zijn de voorste 2 aansluitingen te zien, stekkers waren er al af:
Dan de bak loshalen van het blok. Hij zit met 4 kleine bouten aan de carter vast en 6 grote bouten aan het blok.:
Dan de meeneemplaat loshalen van de krukas, de bouten zitten lekker vast dus luchtsleutel nodig:
Dan de keerring verwijderen. Ik heb een klein gaatje in de oude geboord en een schroefje erin gedraaid om hem eruit te halen.:
En dan een gapend gat:
De oude en nieuwe keerring: