• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kunstofdelen matzwart maken

@Fearless wrote:Structuurverf van opel icm plastic primer.......

Bulletproof combi, en zeer netjes. Zoals origineel.

Je mag van mij de plastic delen wel hier neer leggen, met een dag zijn ze weer netjes.

structuurverf van Opel???? Ken ik wel van de Gamma en de Praxis maar dat doe ik op de muren thuis.

Is dat een soort betumen in een spuitbus of zo? net als under coating of iets dergelijke?

met de brander werkt perfect.

had nog enkele zeer verkleurde wielranden over.

waren bijna wit. na de brander waren ze weer egaal donkder grijs.

@inSaNo wrote:@cano666 wrote:bumper black van action zou ik niet doen. Plastidip zou ik wel doen ben je zo klaar en ziet er stoer uit.

Eens! Dippen dat spul :thumb

Wat is er mis met Bumper Black van de Action, ik heb het altijd gebruikt als ik het had.

Hoe doe je dat dan met Plastidip?

xx.

Ik heb het niet over dat spul van de action gehad. Heb wel goede ervaringen met plastidip.

Afplakken, ontvetten en spuiten. Dunne lagen en opbouwen tot 4 a 6 lagen.

Resultaat is top als je een beetje gevoel hebt voor het spuiten.

Twee recente voorbeelden:

Rugzak was eerst zilver

busybyqy.jpg

Fietshelm was eerst wit.

a4unuzev.jpg

Voordeel van plastidip: makkelijk bij te werken, redelijk slijtvast, en verwijderbaar als het moet.

Ik ben er heel blij mee. Als het goed weer is ga ik wat kleine delen op de vec ook dippen. Ziet dat er weer strak uit.

Ik heb al mn randen en bumpers gedaan met ruim 2 bussen. Maar zoals eerder gezegd alleen vanaf de buitenkant. Als je alles wil doen, kun je zelfs de dakrails en deurgrepen meepakken, dan denk ik een spuitbus of 3/4. Ik raad je verder aan de primer te gebruiken van hetzelfde merk, heb ik niet gedaan en achteraf spijt van

@cano666 wrote:bumper black van action zou ik niet doen. Plastidip zou ik wel doen ben je zo klaar en ziet er stoer uit.

Eens, BB bleef maar heel kort mooi bij mij...

@.B4R7. wrote:Ik heb al mn randen en bumpers gedaan met ruim 2 bussen. Maar zoals eerder gezegd alleen vanaf de buitenkant. Als je alles wil doen, kun je zelfs de dakrails en deurgrepen meepakken, dan denk ik een spuitbus of 3/4. Ik raad je verder aan de primer te gebruiken van hetzelfde merk, heb ik niet gedaan en achteraf spijt van

Okee thanks, BB is wel kut.. 1goede regenbui en het lijkt een zebra..

Zal het eens proberen, wil het namelijk wel mooi zwart hebben, en zeker als er delen matzwart gemaakt worden van de auto..

Destijds voor de astra mijn lijsten weer bijgewerkt met primer en zwart in een. eerst sterk ontvet, binnen 5 minuten handdroog. na -20 en +30 nog steeds pikzwart!

20120626193015.jpg

20120626203445.jpg

20120626203432.jpg

Handvaten/Stootlijsten in kleur is voor mij te gevoelig voor krassen. Plus, Op een zilvere auto vindt ik het zwarte contrast ook mooier. Alhoewel ik bij de corsa alles in kleur heb. ben ik er niet echt over te spreken. Mijn handvat van de bestuurderszijde is om te janken...

Koop bij een goeie doe het zelf zaak een flesje"gekookte lijnzaadolie" . Dit smeer je er met een doekje gewoon op. Even een half uurtje in laten trekken en daarna met een schone (pluisvrije) doek uitpoetsen.

Ik heb het zelf bij diverse auto's gedaan, ook bij mijn huidige Corsa, en het werk hartstikke goed.

Een alternatief voor lijnzaadolie is Polytrol, heb ik nog niet voorbij zien komen.

Zelf goede ervaring mee op de bumperdelen. Al wil ik zelf ook een keer met plastidip aan de slag, al is het maar omdat je Polytrol om de zoveel tijd weer moet gebruiken.

DKRZ3294.JPG

8.jpg

Plaatjes geleend FocusClub-forum, is niet mijn auto op de foto

Hey ja..... :hmmz .Die kende ik nog niet.

Resultaat is wel mooi zo te zien :thumb

Waar koop je dat spul? Ik wil het wel is proberen.

Houdt het wel lang,zodat je niet elke week staat te poetsen? :cry

Laat het maar effe weten.....

@TeamWest wrote:Een alternatief voor lijnzaadolie is Polytrol, heb ik nog niet voorbij zien komen.

Zelf goede ervaring mee op de bumperdelen. Al wil ik zelf ook een keer met plastidip aan de slag, al is het maar omdat je Polytrol om de zoveel tijd weer moet gebruiken.

DKRZ3294.JPG

8.jpg

Plaatjes geleend FocusClub-forum

Dat ziet er goed uit :thumb

Terug
Naar boven