• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kwaaltjes Vectra c 2004 2.2 Dtr

origineel gepost door sw_reijnders

de turbo slang wil ook weleens ploffen/scheuren bij 2.2dtr's

maar als ik persoonlijk de keuze had tussen een 2.2dtr en een 1.9cdti ging ik voor de cdti!! :wub

dat is gewoon een veel nieuwere motor en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :wors

Ik heb een CDti maar die zal ik niet iedereen aanbevelen.

ikzelf heb op 60 dkm de volgende zaken gehad

instrumenten paneel (kan bij elke vectra)

wervelkleppen en inlaatspruitstuk

EGR

Toch wel veel kosten >2500 euro.

Omdat ik nog een leuke km vergoeding heb kan ik het betalen.

volgens mij bij ALLE 150 pk diesel tot 2008 komt een keer het inlaatspruitstuk. Ikzelf heb een automaat dus nog geen last van vliegwiel en koppeling.

Motorisch zijn het inderdaad zeer fijne machines, alleen hebben ze wel hun nukken. Maar ik heb het idee dat de 2.2DTI over het algemeen onverwoestbare machines zijn. Niet dat de CDTI slecht zijn, alleen wel duur in onderhoud.

origineel gepost door sw_reijnders

de turbo slang wil ook weleens ploffen/scheuren bij 2.2dtr's

maar als ik persoonlijk de keuze had tussen een 2.2dtr en een 1.9cdti ging ik voor de cdti!! :wub

dat is gewoon een veel nieuwere motor en als je ziet wat je met een simpel chippie kan bereiken bij die motoren . . . dat is echt beestachtig :wors

Ik heb een CDti maar die zal ik niet iedereen aanbevelen.

ikzelf heb op 60 dkm de volgende zaken gehad

instrumenten paneel (kan bij elke vectra)

wervelkleppen en inlaatspruitstuk

EGR

Toch wel veel kosten >2500 euro.

Omdat ik nog een leuke km vergoeding heb kan ik het betalen.

volgens mij bij ALLE 150 pk diesel tot 2008 komt een keer het inlaatspruitstuk. Ikzelf heb een automaat dus nog geen last van vliegwiel en koppeling.

Motorisch zijn het inderdaad zeer fijne machines, alleen hebben ze wel hun nukken. Maar ik heb het idee dat de 2.2DTI over het algemeen onverwoestbare machines zijn. Niet dat de CDTI slecht zijn, alleen wel duur in onderhoud.

die wervelkleppen en egr klep daar is het een een gevolg van het ander.

als je de z19dth chipt, schakel je EN je EGR uit, waardoor er ook niet zoveel roet en prut meer op je wervelkleppen komt en dus ook je wervelkleppen langer heel blijven

die wervelkleppen en egr klep daar is het een een gevolg van het ander.

als je de z19dth chipt, schakel je EN je EGR uit, waardoor er ook niet zoveel roet en prut meer op je wervelkleppen komt en dus ook je wervelkleppen langer heel blijven

Ik heb zelf een 2,2dtr,

Heb zelf probleem gehad met de turbo slang maar toen die eenmaal vervangen was heb ik nergens meer problemen mee gehad, daarna heb ik nog problemen gehad met de EGR klep maar nadat die schoongemaakt was heb ik geen last meer gehad, verder hoor je de stabilisator rubbers elek 1,5 jaar (kost je €30 als je het zelf maakt)

Verder een top auto als je het mij vraagt

Ik heb zelf een 2,2dtr,

Heb zelf probleem gehad met de turbo slang maar toen die eenmaal vervangen was heb ik nergens meer problemen mee gehad, daarna heb ik nog problemen gehad met de EGR klep maar nadat die schoongemaakt was heb ik geen last meer gehad, verder hoor je de stabilisator rubbers elek 1,5 jaar (kost je €30 als je het zelf maakt)

Verder een top auto als je het mij vraagt

Terug
Naar boven