En dan nu het commentaar van iemand die er effectief mee rond rijdt

Ja mijn auto heeft niet de pit van een tweeliter benzine. In het algemeen mag aangenomen worden dat hij optrekt als een 1600cc benzine, maar hij heeft wel meer koppel dan een 1.2 hoor
Ik heb al menig 1.2 het nakijken gegeven als het komt op schuifwerk.
1 ding is absoluut zeker, ze zijn superbetrouwbaar!! :vertag
mijne heeft al 230.000km op de teller en is nog niet van plan om op te geven, en ik rij er niet zacht mee eerlijk gezegd. Heb enkel beetje last van druk in mijn carter. De wagen start in de zomer en in de winter, maar je moet goede batterijen hebben, extra dikke kabels naar je startmotor en extra aarding aan je batterijen en de motor. Hij start altijd!!:vertag Zelfs als hij onder de sneeuw zit, maar natuurlijk duurt het dan wat langer. Het is algemeen wel waar dat veel 2.0 motoren het redelijk opgaven vroeger, maar daar is de 2.3 dan de oplossing voor, beresterke motor en niet te versmaden dieselsound :jerry
ps: een gewone 1600 van die tijd is nog makker dan mijn wagen, en een 1.2 heeft enkel het voordeel in het optrekken van de licht gewicht van de motor. Om te schuiven ben je er niets mee, jullie vinden dat ik geen power had om goed dwars te gaan en dat het enkel handrem is, ik daag iemand uit om zelfde filmpjes te maken, zeker rond die cabine met een 1.2 of gewone 1.6... mwoeha! king:
Heb al menig persoon hier in belgie een ander idee laten krijgen van mijn diesel, zeker met de huidige olieprijzen :vertag
PS2: carter verwarmen heb ik nog niet gedaan in de winter, nog niet nodig gehad...