kaneelschep
Post vaak
Hoi daar.
Al een tijdje staat mn Kadett GSI stil omdat de bodem bij de ophanging open scheurt.
Als het al lukt om dit te lassen scheurt er over een paar maanden vast wel weer wat af..
Dus denk ik er aan om het maar te vergeten met die Kadett en hem te strippen en de c20ne in een Corsa A met injectie te hangen.
Dus wil ik me vast compleet inlezen over de ombouw zodat ik als de tijd daar is precies weet hoe en wat.
Nu heb ik alles al tien keer gelezen en krijg er steeds meer zin in. Alleen zijn er toch nog een paar onduidelijkheden..
Alhoewel de kenners er denk ik alles wel in kunnen vinden is het grote 2 liter ombouw topic door de 3000 paginas en vele meningen en maten voor newbies denk ik niet meer te volgen.
novatuning is ook zeer goed maar laat ook nogal wat ruimte over voor vragen.
de info erop:
- motorsteun/baksteun is duidelijk.
- Stabilisatie stang spacer is duidelijk alhoewel onduidelijk plaatje..
- Plek maken voor dynamo,
- pully afdraaien,
Wat niet compleet duidelijk is:
Tank
- 1 Corsa GSI tank met 8mm retourleiding.
Waar zit die 8mm retourleiding standaard onder? Of nieuw maken? maar tank is lastig te krijgen dus:
- 2 ik lees ook over gewone corsa tank met een of ander buis en andere pomp??
Assen!
Echt.. er wordt zoveel geluld over assen en maten enz.. Iedereen hangt er maar een beetje alles onder en kort en last het maar op.. Maar wat past er nou standaard?

Welke homokineten moeten er aan welke as gemaakt worden. En gaat dat met de originele naven?
Moet er perse gelast worden?
Misschien een idee om dat 'grote' ombouw topic eens op te schonen?
Bedankt!!
Al een tijdje staat mn Kadett GSI stil omdat de bodem bij de ophanging open scheurt.
Als het al lukt om dit te lassen scheurt er over een paar maanden vast wel weer wat af..
Dus denk ik er aan om het maar te vergeten met die Kadett en hem te strippen en de c20ne in een Corsa A met injectie te hangen.
Dus wil ik me vast compleet inlezen over de ombouw zodat ik als de tijd daar is precies weet hoe en wat.
Nu heb ik alles al tien keer gelezen en krijg er steeds meer zin in. Alleen zijn er toch nog een paar onduidelijkheden..
Alhoewel de kenners er denk ik alles wel in kunnen vinden is het grote 2 liter ombouw topic door de 3000 paginas en vele meningen en maten voor newbies denk ik niet meer te volgen.
novatuning is ook zeer goed maar laat ook nogal wat ruimte over voor vragen.
de info erop:
- motorsteun/baksteun is duidelijk.
- Stabilisatie stang spacer is duidelijk alhoewel onduidelijk plaatje..
- Plek maken voor dynamo,
- pully afdraaien,
Wat niet compleet duidelijk is:
Tank
- 1 Corsa GSI tank met 8mm retourleiding.
Waar zit die 8mm retourleiding standaard onder? Of nieuw maken? maar tank is lastig te krijgen dus:
- 2 ik lees ook over gewone corsa tank met een of ander buis en andere pomp??
Assen!
Echt.. er wordt zoveel geluld over assen en maten enz.. Iedereen hangt er maar een beetje alles onder en kort en last het maar op.. Maar wat past er nou standaard?
Welke homokineten moeten er aan welke as gemaakt worden. En gaat dat met de originele naven?
Moet er perse gelast worden?
Misschien een idee om dat 'grote' ombouw topic eens op te schonen?
Bedankt!!