• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lak brand los???

mantadevil

Woont hier bijna
ben voor iemand een luchthapper aan het spuiten ,maar op 4 plaatsen brand elke keer de primer los

of te wel hij komt omhoog

het is een gebruikte happer die ik goed geschuurt heb en ontvet.

wat kan ik hier aan doen ,iemand ervaring hier mee

ai das vervelend.

mogelijk toch een reactie tussen de beide soorten lak?

dat geld zelfs voor primers.

in de garage spoten wij eerst een hechtingsprimer voor plastiek eer we er grondverf opzette, omdat deze soms ook durfde los te bladderen. Was van het merk "Inotec" als ik mij niet vergis

heb wel die hechtprimers gebruikt voor nieuwe spoilers,maar goed deze is al gebruikt

zelfs al schuur ik hem tot het polyester af brand hij nog los

morgen maar weer eens schuren en dan maar proberen met die hechtprimer ,heb hier nog een busje staan dacht ik

pas goed op dat je echt hele dunne laagjes erop nevelt de fout word heel vaak gemaakt dat je er een te dikke laag op spuit dat gaat vreten

succes ermee :thumbup

waarschijnlijk gebruik je nu een acryl primer en is de laag die er al op zat geen acryl verf en gaat dit " vreten " .

of heb je met siliconen ( spray ) gewerkt in de buurt of op de happer ?? siliconen wil de lak ook niet op hechten .

enigste oplossingen die ik voor je heb :

1 alle oude verf verwijderen dus compleet kaal schuren

2 lak gebruiken welke niet op acryl basis is

Of isolatielaag aanbrengen met spuitplamuur?

Heb ik een keer gehad met een complete manta :mad: schuren schuren schuren,

origineel gepost door crossagek

waarschijnlijk gebruik je nu een acryl primer en is de laag die er al op zat geen acryl verf en gaat dit " vreten " .

of heb je met siliconen ( spray ) gewerkt in de buurt of op de happer ?? siliconen wil de lak ook niet op hechten .

enigste oplossingen die ik voor je heb :

1 alle oude verf verwijderen dus compleet kaal schuren

2 lak gebruiken welke niet op acryl basis is

juist ;)

altijd eerste laagje nevelen als je met door geschuurde plekken werkt, als je dit niet doet zal t bijna altijd aan de randen op gaan werken, wekt di niet meerde laagjes nevelen, dan het opgewerkte licht aftoppen met fijn scuurpapier en dan weer een laagje nevelen en dan pas vloeiende lagen spuiten.

Terug
Naar boven