• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lak camouflage.

En niemand ervaring met de kleur "Mirage" dan? :D

Grijstinten zijn er ook heel veel..

@Mr.F: Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt,

ik zou alles afplakken, en een soort van vierkantje overhouden waarin het "spuitbare gedeelte" dan zit.

Zo kan er geen lak van het spuitbusje op de goede delen van mijn motorkap.

En wat bedoel je met het uitnevelen? Misschien dat er geen druppeltjes van de nevel opdrogen ofzo?

@Bluns, waar heb je dat laten doen dan? :D

@Mr.F wrote:@kwuyts wrote:ik zie het weer helemaal zitten :D

En dan gewoon alles afplakken rondom, 2 laagjes spuiten en dan blanke lak erover?

Ja delen zoals je grille afplakken en de rest zo min mogelijk voor het uitnevelen tegen kleurverschil.

Jah maar dat komt denk ik omdat jou Astra's extreem weinig geleden hebben dat de kleur nog zo mooi matcht met die van de dealer. Een auto die altijd buiten verkleurt altijd iets dus dan is het effect al heel anders.

@Mr.F wrote:@kwuyts wrote:ik zie het weer helemaal zitten :D

En dan gewoon alles afplakken rondom, 2 laagjes spuiten en dan blanke lak erover?

Ja delen zoals je grille afplakken en de rest zo min mogelijk voor het uitnevelen tegen kleurverschil.

Jah maar dat komt denk ik omdat jou Astra's extreem weinig geleden hebben dat de kleur nog zo mooi matcht met die van de dealer. Een auto die altijd buiten verkleurt altijd iets dus dan is het effect al heel anders.

@kwuyts wrote:En niemand ervaring met de kleur "Mirage" dan? :D

ik zou alles afplakken, en een soort van vierkantje overhouden waarin het "spuitbare gedeelte" dan zit.

En wat bedoel je met het uitnevelen? Misschien dat er geen druppeltjes van de nevel opdrogen ofzo?

Bij polyservice in Eindhoven.

Altijd super service daar.

@kwuyts wrote:En niemand ervaring met de kleur "Mirage" dan? :D

Bij polyservice in Eindhoven.

Altijd super service daar.

Dan zal ik als het past eens langs mijn opeldealer gaan.

Moeten die de kleur nog samenstellen? Nee zeker? :D

Die zullen de stiftjes misschien gewoon op voorraad hebben liggen.. :D

Dan zal ik als het past eens langs mijn opeldealer gaan.

Moeten die de kleur nog samenstellen? Nee zeker? :D

Die zullen de stiftjes misschien gewoon op voorraad hebben liggen.. :D

Vergeet niet dat de meeste F 'jes uni lak hebben en dat de G van kwuyts een metallic lak is.

Daar zit qua bijwerken absoluut verschil in door de metallic flakes.

Als ik je een tip mag geven : ga niet met blanke lak aan de gang dat maakt het proces alleen maar veel ingewikkelder omdat je dat nooit exact bijgewerkt krijgt.

Probleem is dat je de blanke lak net zo hoog / diep moet aanbrengen omdat het anders opvalt. Dat ga je nooit voor elkaar krijgen.

Er zijn van Opel zelf trouwens spuitbussen in de kleurnummers waar ook de metallic al inzit. Met 1 zo'n spuitbus kan je prima 3x een hele onderlip spuiten dus dat plekje moet ook prima te doen zijn.

OPC-Nienhaus levert ze 100% zeker. Busje kost 15 euro

http://stores.ebay.de/OPC-Nienhaus/...3&_sid=33066694&_trksid=p4634.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;

Vergeet niet dat de meeste F 'jes uni lak hebben en dat de G van kwuyts een metallic lak is.

Daar zit qua bijwerken absoluut verschil in door de metallic flakes.

Als ik je een tip mag geven : ga niet met blanke lak aan de gang dat maakt het proces alleen maar veel ingewikkelder omdat je dat nooit exact bijgewerkt krijgt.

Probleem is dat je de blanke lak net zo hoog / diep moet aanbrengen omdat het anders opvalt. Dat ga je nooit voor elkaar krijgen.

Er zijn van Opel zelf trouwens spuitbussen in de kleurnummers waar ook de metallic al inzit. Met 1 zo'n spuitbus kan je prima 3x een hele onderlip spuiten dus dat plekje moet ook prima te doen zijn.

OPC-Nienhaus levert ze 100% zeker. Busje kost 15 euro

http://stores.ebay.de/OPC-Nienhaus/...3&_sid=33066694&_trksid=p4634.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ga morgen of overmorgen eens eerst gewoon bij de doe het zelf zaak kijken,

heel misschien vind ik daar wel een soortgelijke tint waarmee ik het al kan wegwerken je weet maar nooit :D

Anders ga ik eens langs de opeldealer! :thumb

Hier nog eens een duidelijke foto waar je het helaas goed op ziet :(

autokenmoemoe016.jpg

Ik ga morgen of overmorgen eens eerst gewoon bij de doe het zelf zaak kijken,

heel misschien vind ik daar wel een soortgelijke tint waarmee ik het al kan wegwerken je weet maar nooit :D

Anders ga ik eens langs de opeldealer! :thumb

Hier nog eens een duidelijke foto waar je het helaas goed op ziet :(

autokenmoemoe016.jpg

ga geen vierkant plakken dan krijg je randen en dat ziet er niet mooi uit plak groot af en spuit uit en zorg dat je niet tegen de tape spuit

en als je je kleurcode vind ga even carroserieherstel bedrijf en vraag of ze je wat lak maken lijkt mij het beste

voor de juiste kleur te krijgen

ga geen vierkant plakken dan krijg je randen en dat ziet er niet mooi uit plak groot af en spuit uit en zorg dat je niet tegen de tape spuit

en als je je kleurcode vind ga even carroserieherstel bedrijf en vraag of ze je wat lak maken lijkt mij het beste

@kendirven wrote:ga geen vierkant plakken dan krijg je randen en dat ziet er niet mooi uit plak groot af en spuit uit en zorg dat je niet tegen de tape spuit

Dat is inderdaad een gouden tip en ergens ook wel logisch als je erbij nadenkt, een beetje laten vernevelen voor de overgang.

Ik heb de kleurcode van GM en van Opel (zijn 2 verschillende codes voor dezelfde kleur) .

Ik ga morgen gewoon naar een autozaak waar ze hopelijk spuitbusjes hebben, en anders bestel ik er 1 bij mijn opel dealer.

Dan is het zeker de juiste kleur! :D

@kendirven wrote:ga geen vierkant plakken dan krijg je randen en dat ziet er niet mooi uit plak groot af en spuit uit en zorg dat je niet tegen de tape spuit

Dat is inderdaad een gouden tip en ergens ook wel logisch als je erbij nadenkt, een beetje laten vernevelen voor de overgang.

Ik heb de kleurcode van GM en van Opel (zijn 2 verschillende codes voor dezelfde kleur) .

Ik ga morgen gewoon naar een autozaak waar ze hopelijk spuitbusjes hebben, en anders bestel ik er 1 bij mijn opel dealer.

@kwuyts wrote:@kendirven wrote:ga geen vierkant plakken dan krijg je randen en dat ziet er niet mooi uit plak groot af en spuit uit en zorg dat je niet tegen de tape spuit

kan je doen ik werk in carroserie bedrijf en moest je het niet goed krijgen zou ik bij een carrosserie bedrijf in de buurt eens gaan horen als je de codes hebt kunnen ze je zeker helpen

@kwuyts wrote:@kendirven wrote:ga geen vierkant plakken dan krijg je randen en dat ziet er niet mooi uit plak groot af en spuit uit en zorg dat je niet tegen de tape spuit

kan je doen ik werk in carroserie bedrijf en moest je het niet goed krijgen zou ik bij een carrosserie bedrijf in de buurt eens gaan horen als je de codes hebt kunnen ze je zeker helpen

Als je in een carroserie bedrijf werkt, hoeveel zou dit dan ongeveer kosten om te laten spuiten?

Bij benadering natuurlijk :thumb

Als je in een carroserie bedrijf werkt, hoeveel zou dit dan ongeveer kosten om te laten spuiten?

Bij benadering natuurlijk :thumb

als je dat laat doen en geen kleur verschil wilt moet je volledig laten spuiten en dat komt rond de 150 tot 200euro maar als ik jou was zou ik gwn voor de verf gaan vragen en het zelf doen zeker voor zo een klein stukje

Terug
Naar boven