• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lambda sensor

hallo,

ik heb een c20ne in mn manta gelegd, daaraan heb ik een lambda sensor uit een 16 klepper bij aan gesloten. de rest van de electronica hoort allemaal bij de motor (c20ne). nu ging ik proef rijden en tijdens het rijden begon het toerental flink te stijgen ook als ik het gas los liet en de koppeling intrapte bleef het toerental vreselijk hoog. wat zou dit kunnen zijn?

alvast bedankt

mogelijk dat de gaskabel blijft hangen?

Als je de kabel los haalt op je blok en je geeft dan gas via de hendel, heb je dan nog steeds dat deze zo hoog blijft lopen :thumbup.

Zit op de as van de gasklep. Deze meet de stand van de gasklep om hiermee de rest af te regelen.

Misschien dat een ander je meer info kan geven aangezien ik nog niet heel bekent ben met deze motor.

Dat zou je kunnen controleren met remmenreiniger.

Even de motor starten en dan wat remmenreiniger spuiten langs de inlaat, als de motor slechter gaat lopen (toerental zakt) is er sprake van de lekke slang/pakking

erg raar vanochtend heb ik de gas minder afgesteld en hij houd weer normaal toerental.

nu wel stotteren en inhouden tijdens rijden en optrekken... hoe zou ik dit kunnen afstellen?

kan de lamdba sensor de oorzaak zijn? toen ik deze er nog niet in had gezet reed ie hetzelfde. de sensor komt van een 16 klepper is dit een probleem?

ik heb weinig verstand van motoren en afstellen.

stappemotor heb ik schoongemaakt, mn inlaatbuis ook schoongemaakt ook achter de gas klep.

maar in de volgende inlaatbuizen (weet niet hoe je die noemt) is het nog pikzwart van de bende. kan hier met mn hand niet bij. is dit een probleem of niet?

je bedoeld waarschijnlijk het inlaatspruitstuk (het deel wat tegen je motor aangeschroefd zit)

Die zou je moeten kunnen doorspoelen, maar daar moet je um wel voor demonteren.

Het heeft altijd nadelige eigenschappen als je qua performance kijkt, maar of het echt schadelijk is durf ik niet te zeggen.

Wel even de stappenmotor smeren :thumbup

ik geloof dat de meesten WD40 hiervoor gebruiken.

Je hoeft alleen maar het bewegende deel te smeren, aangezien je bij het schoonmaken al het vet hebt weggehaald.

Terug
Naar boven