• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lambdasensor c20xe doormeten

Volgens mij maakt dat niks uit...

Heb trouwens mijn lambda ook eens gemeten, maar nou moet ik zeggen dat ik het op gewoon stationair gemeten heb. Ook omdat ik bij mij het verbruik vrij hoog vind liggen....

Hij schommelde tussen de 0,25 en 0,75 volt... Is hij dan ook stuk???

Volgens mij maakt dat niks uit...

Heb trouwens mijn lambda ook eens gemeten, maar nou moet ik zeggen dat ik het op gewoon stationair gemeten heb. Ook omdat ik bij mij het verbruik vrij hoog vind liggen....

Hij schommelde tussen de 0,25 en 0,75 volt... Is hij dan ook stuk???

poeh, hij hoort bij 2000 toeren tussen de 0.1 en 0.9V te schommelen, dusja.. stationair weet ik niet.

De mijne schommelt tussen de 0.34 en 0.36V, ja dan weet je zeker dat hij kapot is! Maar bij jou, ik zou eerst ff meten op 2000 toeren. lees de ECU anders even uit bij de opel dealer ;) Mij kostte het niks! Wel op een zaterdag terwijl het rustig was gedaan overigens.

poeh, hij hoort bij 2000 toeren tussen de 0.1 en 0.9V te schommelen, dusja.. stationair weet ik niet.

De mijne schommelt tussen de 0.34 en 0.36V, ja dan weet je zeker dat hij kapot is! Maar bij jou, ik zou eerst ff meten op 2000 toeren. lees de ECU anders even uit bij de opel dealer ;) Mij kostte het niks! Wel op een zaterdag terwijl het rustig was gedaan overigens.

Ja, zal hem nog eens op 2000 toeren meten, zeker!

Uitlezen lijkt me niet nodig, heb er een zelf-diagnose schakelaar op gemaakt, dus als er iets niet klopt kan ik in elk geval knippercodes uitlezen.

Verder uitlezen zal denk ik niets opleveren, blok loopt als een zonnetje...

Denk dat ik ook wel wat winst kan boeken als ik dat goedkope open luchtfiltertje voor een originele filterbak vervang, want warme lucht bevat minder zuurstof, dus minder vermogen, dus hoger verbruik....

Ja, zal hem nog eens op 2000 toeren meten, zeker!

Uitlezen lijkt me niet nodig, heb er een zelf-diagnose schakelaar op gemaakt, dus als er iets niet klopt kan ik in elk geval knippercodes uitlezen.

Verder uitlezen zal denk ik niets opleveren, blok loopt als een zonnetje...

Denk dat ik ook wel wat winst kan boeken als ik dat goedkope open luchtfiltertje voor een originele filterbak vervang, want warme lucht bevat minder zuurstof, dus minder vermogen, dus hoger verbruik....

Heb hem op 2000 toeren gemeten en uiteindelijk regelt hij wel grofweg tussen 0,1 en 0,9V... De meter is natuurlijk ook wel enigzins traag...

Vooral als ik van stationair naar 200 toeren ga, en terug dan zie je dat de lambda tot tegen die spanning aan gaat regelen. Lijkt me wel in orde....

Wel gek dan dat ik toch behoorlijk verbruik heb. Bij een lange rit over de snelweg van 350 kilometer had ik een verbruik van 1:12,5 en met meerdere kortere ritten kom ik amper aan de 1:10...

Nou ga ik nog wel verder experimenteren, want ik heb nog twee LMM's en nog een andere lambda sonde liggen... eens kijken of dat uitmaakt...

Heb hem op 2000 toeren gemeten en uiteindelijk regelt hij wel grofweg tussen 0,1 en 0,9V... De meter is natuurlijk ook wel enigzins traag...

Vooral als ik van stationair naar 200 toeren ga, en terug dan zie je dat de lambda tot tegen die spanning aan gaat regelen. Lijkt me wel in orde....

Wel gek dan dat ik toch behoorlijk verbruik heb. Bij een lange rit over de snelweg van 350 kilometer had ik een verbruik van 1:12,5 en met meerdere kortere ritten kom ik amper aan de 1:10...

Nou ga ik nog wel verder experimenteren, want ik heb nog twee LMM's en nog een andere lambda sonde liggen... eens kijken of dat uitmaakt...

Staandaard XE zou bij gemiddeld gebruik volgens de boeken 1 op 13,5 moeten kunnen halen, en op de snelweg dan dus in principe nog wel beter....

Staandaard XE zou bij gemiddeld gebruik volgens de boeken 1 op 13,5 moeten kunnen halen, en op de snelweg dan dus in principe nog wel beter....

Ok, maar is wel betaalbare reparatie toch, als je toch al weet dat hij stuk is....

Tientje of zeven heb je een nieuwe Bosch...

Ok, maar is wel betaalbare reparatie toch, als je toch al weet dat hij stuk is....

Tientje of zeven heb je een nieuwe Bosch...

@KiLLaHeRTz wrote:Bedankt! Heb hem laten uitlezen bij de opel dealert, voor de zekerheid en daar kwam uit dat mijn lambda sensor rond de 300mV blijft schommelen, dus hij is kapot.

Heeft de c20xe maar 1 lambda sensor of meerdere?

Ps. Is deze goed? Klik hier

wat gaat het je kosten je lambdasonde te vervangen ??????????????????????????????? mijn motorelektronica lampje brand al heel lang en hij stottert ?????????

Terug
Naar boven