• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lampje in motorkap C2.0 XE 1993

81supporter

Post vaak
Hallo.

Kwam laatst stom toevallig er achter dat er een lampje in mijn motorkap zit verwerkt.

Alleen doet hij het niet.... :hmmz

Lampje vervangen , nog niet.

Waar zit de schakelaar van dat lampje verstopt ?

Neem aan dat hij automatisch aan moet gaan op het moment dat de motorkap geopend wordt ?

Bedankt mensen.

Hier nog 1 die er benieuwd naar is, heb eveneens een lampje daar zitten maar moet een nieuw glaasje hebben omdat het kapot/vergeeld is.

interieurlampjes in het dashbordkastje van een astra f en in de kofferbak is hetzelfde, die zijn vaak nog netjes

Dat is een soort schuifschakelaartje... Die zit in de voorfont aan de bestuurderskant onder de motorkap

Zodra je de motorkap open doet gaat dan dat pinnetje omhoog en loopt bijv de stroom door na het lampje.

Maar waar zit nou die schakelaar ?

Kan iemand zich die aflevering van Married with children herinneren over die schakelaar in de kamer , maar niemand wist wat ie deed ?

Hele huis gesloopt, bleek ie van t hondenhok buiten te zijn.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij mij staat dat lampje aan als dimlicht aan staat en je de motorkap open doet.

Waarschijnlijk al bij stadslicht, maar dat weet ik niet zeker

@81supporter wrote:Maar waar zit nou die schakelaar ?

Kan iemand zich die aflevering van Married with children herinneren over die schakelaar in de kamer , maar niemand wist wat ie deed ?

Hele huis gesloopt, bleek ie van t hondenhok buiten te zijn.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Op de slotplaat geloof ik? Kan hem in het stroomschema niet zo vlug tegen komen.

kom op jongens ik slaap al 48 uur niet...een soort kofferbak schakelaar leek mij ook logisch.

In ieder geval doet hij bij mij niets als ik het stadslicht / licht aan zet.

Draadje loopt via de motorkap richting bijrijderskant...

Hij heeft massa direct aan de kap.

Was vergeten :sleeping Gelukkig vanavond op vakantie en rust haha :jerry

Vanaf dit schakelaartje liep een draadje na de lamp in de motorkap. Zodra de kap open stond ging dus de lamp aan. Maar bij mijn eige auto zit niks alleen dat schakelaartje weet zo niet meer of deze in me oude motorkap wel zat.

20120722154956.jpg

20120722155007.jpg

Jup, vlak voor de accu op de slotplaat dus. Bij mij zit er wel een lampje maar als de kap open gaat gebeurt er niets, had het lampje een keer vervangen maar het ding verdomde het nog steeds :swear

bij mij staat lampje aan zodra kap open gaat en stadslicht aanstaan, 2de werking waar dat schakelaartje voor gebruikt wordt bij mij is alarm

Boel ff nagelopen , losgehaald etc.

Geen schakelaar onder de kap , nergens.

Wel bediening via de lichtschakelaar links van t stuur.

Stadslicht aan en hij doet t.

Ben bang dat jouw schakelaar home made is Maurice.

Foto 2 klopt helemaal.

Bedankt voor de reacties !

:thumbup

@Robc20xe wrote:Bij mij staat dat lampje aan als dimlicht aan staat en je de motorkap open doet.

Waarschijnlijk al bij stadslicht, maar dat weet ik niet zeker

Dit is em idd. Zit geschakelt met je koplampen en niet met een apparte schakkelaar. check de gebruiksaanwijzing van de auto maar.

Ik heb er trouwens wel een schakelaar tussen zitten.

Terug
Naar boven