• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lampje onder de motorkap..

zal morgen eens kijken of ik ook zoiets heb of heb gehad in mijn kadett.

en is die houder dezelfde als de interieurverlichting van de astra f.

Ja die heb ik ook erop zitten.. Thx voor de foto had er zelf geen tijd voor :thumbup

Naar mijn weten is die het zelfde als in een astra f

mooie dat ik dat weet van het de houder in mijn hb zit geen lampje wel de aansluiting toch nog een keer eentje in bouwen

Na aanleiding van dit topic king: ben ik ook weer bezig geweest met mn lampie onder mn motorkap van mn E.

Deze deed het maar steeds niet. Nu even grondig nagekeken en gemeten maar het blijkt dat de motorkap slecht geleid.

Dus de motorkap van het lampje is NIET geschikt voor de massa als geleiding.

Ik heb de massa doorgetrokken naar de linkerveerpoot.

Toen de boel weer aansluiten en hopla, lampie doet het weer !

Ik maak straks wel een paar foto's oke ?

Rik :D

Hier mijn foto's:

22395013.jpg

d85b22cf.jpg

bc935ccb.jpg

VRAAG: hoe kan ik het beste de koppeling (foto 1) afdekken tegen de weersomstandigheden ?

Ik zou er gewoon een beetje ducktape om heen draaien.

Hoe meer ik nu naar het lampje kijk, lijkt het wel gewoon een lampje van de binnenverlichting/kofferbak.

@martijnenyvonne wrote:stekkertjes eraf knippen en draden aan elkaar solderen met een krimpkous er om heen.

Dat snap ik maar realiseer je wel dat de motorkap eraf moet kunnen en je dus de kabel los moet kunnen halen.

De + draad heeft dit ook zoals in dit topic staat.

@gsi rudi wrote:Ik zou er gewoon een beetje ducktape om heen draaien.

Hoe meer ik nu naar het lampje kijk, lijkt het wel gewoon een lampje van de binnenverlichting/kofferbak.

Dit is inderdaad de meest logische manier. Maar het kon zijn dat er een andere mooie oplossing was :thumbup

Bedankt in ieder geval :thumbup :thumbup

vandaag ook maar lampje in de motorkap gemaakt.

heb even het lampje uit de astra gsi gehaald. moet nu alleen nog een accu opzoeken om te kijken of alles werkt.

morgen maar naar de sloperij om ander lampje te halen.

had een klein stekkertje bij de ruitenwissermotor zitten.

als het goed is moet dat het originele stekkertje zijn voor die verlichting.

zie de foto van gsi-rudi op de vorige pagina, 3de foto.

@martijnenyvonne wrote:had een klein stekkertje bij de ruitenwissermotor zitten.

als het goed is moet dat het originele stekkertje zijn voor die verlichting.

zie de foto van gsi-rudi op de vorige pagina, 3de foto.

Oh !!

Ik ga morgenavond meteen kijken :thumbup :thumbup

Zou erg mooi zijn als dit ook bij mn Astra F kan, in de motorkap zit wel een gat hiervoor waar het lampje in moet :angel

@gsi rudi wrote:Ik zou er gewoon een beetje ducktape om heen draaien.

Is ook precies zo eenzelfde zoals ze ook in verschillende dashboardkastjes zitten. (hoewel sommige daar een iets groter model in hebben zitten)

op die van het dashboard zit toch een schakelaar en zitten de pennetjes er anders op.

heb het lampje genomen achter uit de kofferruimte.

Zal morgen er is achteraan gaan...

heb nog isolatietape.... kan ik het meteen aftapen

Endan kan ik morgen ook de kapjes naast het achterraam zwart spuiten!

@midnight black wrote:@gsi rudi wrote:Ik zou er gewoon een beetje ducktape om heen draaien.

Is ook precies zo eenzelfde zoals ze ook in verschillende dashboardkastjes zitten. (hoewel sommige daar een iets groter model in hebben zitten)

Mooi dat ik dat weet. Binnenkort als het met het voetje weer gaat ff zoeken. Heb in de garage nog een oude motorkap liggen en een dashboardkastje. In hb zit geen lampje meer, maar wel de bedrading vanaf de auto. deze draad had een groene kleur met een groene stekker. Heb hier nog geen duidelijke foto van

Ik heb even gekeken bij mn F maar helaas heeft die GEEN voorbereiding voor dit mooie lampje.

Waar haal ik dan het beste de stroom weg ?

@martijnenyvonne wrote:op die van het dashboard zit toch een schakelaar en zitten de pennetjes er anders op.

heb het lampje genomen achter uit de kofferruimte.

De grotere hebben inderdaad een "schakelaar" er in zitten, de pennetjes zaten bij de vroegere modellen (Opel gebruikt die lampjes al sinds de jaren '70) langs elkaar en bij de latere verder uit elkaar.

@KadAstra-EF wrote:Ik heb even gekeken bij mn F maar helaas heeft die GEEN voorbereiding voor dit mooie lampje.

Makkelijkst is denk ik om deze af te takken van het stadslicht, dan schakelt het lampje tenminste in en uit met de verlichting. Origineel zit het rechtstreeks op zekering 2 achter de verlichtingschakelaar.

@midnight black wrote:@KadAstra-EF wrote:Ik heb even gekeken bij mn F maar helaas heeft die GEEN voorbereiding voor dit mooie lampje.

Makkelijkst is denk ik om deze af te takken van het stadslicht, dan schakelt het lampje tenminste in en uit met de verlichting. Origineel zit het rechtstreeks op zekering 2 achter de verlichtingschakelaar.

Oke, bedankt :thumbup

Terug
Naar boven