• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lampje op dashboard blijft branden

bert.

Post weinig
Ik heb al even gezocht, maar misschien heeft één van jullie wel 'n oplossing hiervoor. Na het starten van mijn Vectra-B2 blijft er, in de rij met controle-lampjes, één lampje branden en wel die van de airbag/gordelspanner. Nagekeken in het service-boekje en dit meld dat de airbag en gordelspanner het probleem veroorzaken. En het dus ook niet doen. Is dit makkelijk zelf op te lossen, of moet ik hiervoor naar de VOD. Kan iemand mij hierover iets vertellen? M.vr.groeten, Bert.

moet je langs de vod of iemand met tech2 moet hij uitgelezen worden kan een storing zijn. of ff accu polen los halen 10 min dan weer aansluiten komt het lampje terug is er echt iets aan de hand.

origineel gepost door svdk20

moet je langs de vod of iemand met tech2 moet hij uitgelezen worden kan een storing zijn. of ff accu polen los halen 10 min dan weer aansluiten komt het lampje terug is er echt iets aan de hand.

Jammer joh..

Tis geen Astra-F Vectra-A Calibra of corsa-B..

Deze moet je echt laten resetten alvorens het lampje wil doven.

Laat m eerst eens uitlezen.

meestal ligt het aan de stekkers onder een van de voorstoelen.

Willem

Wim

Kan het niet zijn dat het a.d. solderingen v.d. stekker onder de voorstoel ligt. Kun je deze "door-solderen"? Heb dit n.l. met 'n eerdere Vectra-B gehad (lang geleden) en zodoende herinner ik me dat. Maar ik weet het niet helemaal zeker meer, zal hem laten uitlezen.

M.vr.gr., Bert.

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door svdk20

Jammer joh..

Tis geen Astra-F Vectra-A Calibra of corsa-B..

Deze moet je echt laten resetten alvorens het lampje wil doven.

Laat m eerst eens uitlezen.

meestal ligt het aan de stekkers onder een van de voorstoelen.

Willem

Nou, heb dit laten uitlezen: zij-airbag van de passagiersstoel was de reden dat dit lampje bleef branden. Waarschijnlijk gekomen door, het met grote snelheid, de voorstoel verschoven te hebben en toen ging t lampje branden. Storing opgeheven. M.vr.gr. bert.:thumbup

Zal waarschijnlijk wel terugkomen met verschuiven van de stoel. Heeft de Vec van mijn moeder ook last van. Schijnt dat na een tijd de stekkerverbinding een beetje lam word. Je zou kunnen proberen om even een klein tierapje om de stekkers heen te doen. Helpt meestal wel.

origineel gepost door dragon1

Zal waarschijnlijk wel terugkomen met verschuiven van de stoel. Heeft de Vec van mijn moeder ook last van. Schijnt dat na een tijd de stekkerverbinding een beetje lam word. Je zou kunnen proberen om even een klein tierapje om de stekkers heen te doen. Helpt meestal wel.

Hai, bedankt voor de tip! M.vr.groeten, bert.:thumbup

origineel gepost door wim-v6

stekker doorsolderen of voorzien van betere stecker..

Willem

Hoi,

Doorsolderen: is dat afdoende ? Of beter om 'n nieuwe stekker te monteren? bert.

nadeelvan solderen is dat met dmonteren van de stoel deze soldering weer los moet.

Stekkers is makkelijker los halen...

Willem

Terug
Naar boven