• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lampjes in knoppen stuurbediening

weet iemand waarom de lampjes van de stuurbedienings knoppen niet werken ?

heb er geen orginele radio meer in maar een pioneer met een adapterkabel de bediening werkt op de radio maar de verlichting in de knoppen niet,..

conradje :thumbup

De lampjes worden door de radio via een geschakelde accessoire uitgang aangestuurd (pin 7, deze stuurt ook de antenneversterker en antenne aan)

Het ligt aan de interface of de lampje ook mee aangestuurd worden.

okee de remote uitgang

de pioneer stuurwiel interface koppelt alles 1 op 1 door, dus is het nu de vraag of in de originele kabelset van de pioneer radio de remote aangesloten is.

meestal niet,kwestie van 2 stekkertjes in elkaar schuiven.

als je hem zo uit de doos haalt zijn ze altijd los .

verklaart een hoop

staat de verlichting in het stuur niet los daarvan. Ik heb ook geen originele radio meer maar mijn lampjes branden nog wel. bediening doet het overigens niet hoor.

hallo allemaal bedankt voor de vele reakties, daa rik heel de week onderweg in het buitenland was kon ik niet eerder reageren,.

origineel gepost door Mickel_MV6

Blauwe draad van de Pioneer aansluiten op de rood/witte draad van de stekker in je auto.

okeeej dat ga ik eens proberen,..

dus de rood witte van de auto is in iedergeval de voeding naar die lampjes?

dan kan ik m misschien ook op een verlichting kabel via de licht schakelaar zetten want overdag hoeft in principe niks te branden,..

Het is tevens de voeding voor je antenne versteker, wisselaar en de stuurdraad om je om infodisplay om te schakelen.

Ik zou hem gewoon op de blauwe draad zetten.

@RonaldH wrote:okee de remote uitgang

de pioneer stuurwiel interface koppelt alles 1 op 1 door, dus is het nu de vraag of in de originele kabelset van de pioneer radio de remote aangesloten is.

meestal niet,kwestie van 2 stekkertjes in elkaar schuiven.

als je hem zo uit de doos haalt zijn ze altijd los .

verklaart een hoop

Bedankt voor de tip. :wors :wors De lampjes deden het ook niet. Net even de 2 stekkertjes in elkaar gezet en de lampjes doen het weer. :thumbup

Terug
Naar boven