• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lang doorstarten en in houden, lampje kapot!! --> OPGELOST!!

@DD1 wrote:ik heb gisteren de krukas sensor vervangen, de carter ontluchting en het gasklephuis schoongemaakt en tot op heden heb ik geen problemen meer. blijft starten warm en koud, en hikt ook niet meer.

Op wat voor manier maak je het gasklephuis schoon? Deze kan niet open gemaakt worden tocht? Als ik hier van boven op kijk als de luchtinlaat eraf is, dan kijk ik er glimmend in. Ik zie de gasklep dicht staan, deze kan ik ook niet bewegen.

Verder wordt er nog over de EGR gesproken, hoe maken jullie deze schoon en welke is het op de 3 cilinder?

Verder vraag ik me nog af waar die krukassensor zit, zit deze toevallig achter distributiedeksel?

Morgen mag de Corsa voor de APK, hopen dat ze er in 1 keer door komt.

Net een stuk met de Corsa gereden, dacht trek 'm ff door.

Bij 5000rmp houdt de motor erg in. Als ik gas blijf geven, zakt toerental terug naar 4000rpm, waarna hij weer gaat versnellen tot 5000rpm. Geen storingslampje.

Duidt dit nog specifiek ergens op?

LMM of krukassensor??

Slecht starten e.d. kan je vaak verwijten aan de krukassensor. Dan weet de ontsteking niet wanneer hij moet ontsteken (overigens inspuiting weet dan ook niet wanneer die moet inspuiten :P) ;) Kan het hikken wellicht ook verklaren.

Die sensoren zijn lichtelijk magnetisch, wellicht zit ie onder metaalschraapsels dan werken ze veelal wat minder.

@Aapje wrote:Slecht starten e.d. kan je vaak verwijten aan de krukassensor. Dan weet de ontsteking niet wanneer hij moet ontsteken (overigens inspuiting weet dan ook niet wanneer die moet inspuiten :P) ;) Kan het hikken wellicht ook verklaren.

Die sensoren zijn lichtelijk magnetisch, wellicht zit ie onder metaalschraapsels dan werken ze veelal wat minder.

Ik wou vandaag de krukassensor eindelijk gaan vervangen, dus enthousiast de auto op de krik en onder gekropen. Maar kan er niet bij komen. Binnenkort de auto dus op de brug of boven de smeerput.

Ben er overigens ook achter gekomen dat een van de motorstoringslampjes kapot is, de Corsa C heeft er 2?? Die met het steeksleuteltje doet het wel, maar het motorblokje met bliksemschicht doet het niet.

Morgenvroeg moet ie voor APK, dus gelijk maar ff uitlezen.

Vanmorgen naar APK geweest voor herkeuring, dit was prima! Dus weer een jaar apk!!

Vervolgens vroeg ik of ze de auto uit wilden lezen, vanwege het slechte starten en rijden.

Computer eraan:

- Lambda

- Lambda verwarmingscircuit

- Krukassensor

Codes gewist, maar toen wou de auto niet meer starten! In de computer kijken, tijdens starten ook geen toerental, dus krukassensor. Is hier op forum al paar keer genoemd.

Dus auto ter plaatse op de brug en andere sensor die ik nog had liggen en toevallig in de auto lag aan de auto gesleuteld. Ding zat muurvast en de nieuwe ging er ook moeilijk in.

Vervolgens auto proberen te starten en die sloeg nu direct aan!! JIPPIE!!! Alle problemen opgelost, computer er nog ff aan gehad en die gaf geen storingen meer.

Helaas stond ik dus bij een garage en moest ik dus werkplaatstarief betalen voor het vervangen van de sensor. Logisch natuurlijk, maar wel jammer! Had het zelf willen doen, alleen had ik de mogelijkheid nog niet echt gehad.

Binnenkort nog ff nieuwe olie erop en dan kan de Corsa er eerst weer een jaar tegen.

Bedankt voor het meedenken iedereen.

Terug
Naar boven