• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lass aparaat vraagje

turboy

Post weinig
welke las aparaat is een goeie aparaat liefts dat ik een rvs staal e.d kan lassen ....welke merk is goed ?

rvs kan je het beste met tig lassen

is wel moeilijker dan halfautomaat maar eenmaal onder de knie...

heb geen verstand van mig mag elektrode aleen tig heb ik gehoord dat je rvs kunt lassen

ok bijvoorbeeld een tig wat kun je meer lassen met een tig aparaat

waar voor is mig?

waar voor is mag?

fff helpen

origineel gepost door turboy

welke las aparaat is een goeie aparaat liefts dat ik een rvs staal e.d kan lassen ....welke merk is goed ?

als je zulke vragen gaat stellen dan heb je er volgens mij weinig verstand van haha

maar goed ff lijstje voor je:

- kemppi

- cebora

- rehm

- ewm

- esab

en ga zo maar door.

ligt er aan wat je wil gaan lassen en hoe vaak en welke kwaliteit en wat je zelf al kan.

en rvs kan je ook uitstekend met MIG/MAG doen.

origineel gepost door city77

als je zulke vragen gaat stellen dan heb je er volgens mij weinig verstand van haha

maar goed ff lijstje voor je:

- kemppi

- cebora

- rehm

- ewm

- esab

en ga zo maar door.

ligt er aan wat je wil gaan lassen en hoe vaak en welke kwaliteit en wat je zelf al kan.

en rvs kan je ook uitstekend met MIG/MAG doen.

hmmz en plaat lassen hoe zit dat is dat met punt lassen

uitlaat rvs edelstaal rechte stuk lassen en manifold ik moet eers leren lassen:D

manifold.jpg

uitlaat rvs edelstaal rechte stuk lassen en manifold ik moet eers leren lassen:D

manifold.jpg

Voordat je zo iets kan lassen. moet je nog veel oefenen.

manifold.jpg

Jij gaat gelijk in het diepe,om dit goed te kunnen lassen moet je toch wat werkervaring hebben.

Hier zal ook backing gas gebruikt zijn om de doorlassing goed te kunnen krijgen,vergt toch wat ervaring!!

En dan heb ik het niet eens over het recht houden van dit alles.

Maar goed alles is te leren:P

En welk lasapparaat je moet kiezen ligt toch echt aan wat je ermee wilt doen(zoals eerder door anderen aangegeven)

Wil je spruitstukken gaan lassen zal je een TIG apparaat moeten nemen,voor plaatwerk volstaat weer Mig/Mag.

Neem je Mig/Mag neem er dan 1 met puls,last fijner en schoner.

Und so weiter......

succes ermee,

gr

Danny

Neem je Mig/Mag neem er dan 1 met puls,last fijner en schoner.

dat is ook maar net wat je wilt ik gebruik nooit de puls stand vind het zelfs lastig

manifold.jpg

middagje werk :thumbup

als je kan lassen hehe:jerry

kijk even bij rustbuster op de site

heb k voor de zomervakantie een cebora gekocht

koste wat geld maar echt een super ding

net bedrijf goede service en goede apparatuur

echt een aanrader vind ik

:cool:een lincoln last veel zachter dan bv een kempi en is tevens betrouwbaarder, de volgende vraag is: welke opties wil je er allemaal op hebben? bv downslope, pulsgever, wil je een watergekoelde of luchtgekoelde, hoogfrequent of een trijktoorts. enz?

damn wist niet dat er nog zoveel optie's op een lasaperaat zat... ik mis alleen nog de stand.. lassen voor dummy's:hmmz

maakt het uitzoeken wat goed is voor een beginner wel wat moeilijker

origineel gepost door A_vectra

damn wist niet dat er nog zoveel optie's op een lasaperaat zat... ik mis alleen nog de stand.. lassen voor dummy's:hmmz

maakt het uitzoeken wat goed is voor een beginner wel wat moeilijker

zorg dat je 1 maat hebt met een goed apperaat, en een andere maat die beroepslasser is..

ik heb de perfecte curcus king:

Terug
Naar boven