• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

last van piepende remmen hoe kom ik hiervanaf?

Dat ligt aan de dikte van de schijven, als die nog ruim binnen de marge zijn kun je ze laten zitten. Zijn ze al redelijk ver afgesleten zou ik ze lekker vervangen.

Wat voor een astra hebben we het over? Astra G, en de motorcode?

oke dus als er op de remblokjes geen voering meer zit zijn ze dus versleten? kan ik dat zien als ze er nog steeds opzitten?

Nee remblokken is kinderspel

Schijven kunnen wat lastiger zijn maar bij opel zit et altijd wel makelijk dacht ik

Nee, maar kijk eerst of het versleten is en schuur desnoods een schuine kant aan je blokjes.

Ik vet helemaal niks in, gaat prima. En als je iets invet gebruik dan weinig, je hebt van die gabbers die vetten naven en dergelijke allemaal in. Totaal overbodig, gaat het alleen maar vast van zitten.

Ja het kan wel hoor heb het al meerdere malen gezien, en zelf één keer gedaan maar dat was bij een Renault Premium(vrachtwagen) met een gigantisch dikke schijfrem.

Inderdaad remschijven+blokken vervangen of een schuin randje aan de blokken maken(als ze nog dik genoeg zijn) ik zelf zou nooit een rand van me remschijf afschuren want een rand betekent namelijk dat ze op beginnen te raken of op zijn dus gewoon lekker vervangen.

En inderdaad alles goed invetten zodat het gangbaar is.

Luuk

Als remblokken niet op zijn kan hij alsnog piepen.

Misschien zit er ook een rand op de remschijven die kan je laten afdraaien of zelf ff met een slijptol doen.

En als je klaar bent ff alles met staalborstel ff schoonmaken en wat kopervet of keramische vet.

Remblokjes zijn heel eenvoudig te vervangen. Piepende remmen houdt alleen niet altijd in dat je remblokjes versleten zijn. Bij mij piepen ze ook en die zijn pas nieuw.

olie is vervangen bij aflevering er zit een nieuwe radiator in distributieriem is vervang geloof ik bij 170k of 200k de rest weet ik niet wat zou je aanraden?

Dan zou ik het even aankijken.

Je kan evenetueel even kijken naar je lucht en interieur filter je luchtfilter zit onder de motor kap in die zwarte kunststof box en je interieur filter zit achter je dashboard kastje.

En misschien nog je benzine filter deze zit onder je auto voor je linker achter wiel maar zolang de auto niet stottert of gek doet zou ik deze met de volgende beurt pas vevangen en de bougies ook

Piepende remmen is een Opel kwaal.

Zelfs gloednieuwe remmen kunnen piepen.

Controleer alles even voordat je spullen gaat kopen en loshalen.

Terug
Naar boven