@Bartezzz wrote:+1 basgsi
trashmetal,
niet zo bedoeld.
alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar
het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.
excuus daarvoor, maar als je duidelijker was geweest, had ik het begrepen.
over dat 2handen gebeuren.
wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.
daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.
Edit://
dus blijf aub tips geven, maar wees wel duidelijk over je handelswijze. :thumb
:thumbup
laat ik vooropstellen dat ik geen pro ben, wel 'n kleine maand bij een autopoetsbedrijf gewerkt
maar kreeg alleen maar nieuwe auto's voorgeschoteld :???:
dat was gewoon binnen een kwartier er overheen rammelen, de meuk van binnen er uit
en de volgende, niets voor mij
wel heb ik bijna 15 jaar in de schoonmaak gewerkt, oa gevelreiniging, vloeronderhoud, ,glasbewassing, kunststof en aluminium kozijnen conserveren, industrie, brandschades, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gepoetst
zo heb ik dus veeeeel verschillende schoonmaakproducten in mn handen gehad, en dus in de schuur
het poetsen of detailen hoe je het wilt noemen is iets wat ik leuk vind om te doen en heel soms doe ik een auto voor een bekende voor een leuke prijs
zo kwam een vriendin van mn ma met een zwaar verkleurde "rode" corsa gsi uit 94 geloof ik
het b1 model waar alles mee is gespoten
het was echt een uitgeleefde zwijnenstal, zowel binnen als buiten
eerst met hoge druk helemaal afgespoten incl bodem wielbakken motorruim
daarna met valma wash and shine ingesopt
weer afgespoten
laten drogen in de schaduw, tijd voor n sjekkie
paneel voor paneel met de hand de toffe laag er af gepoetst met de curaltex, nog kramp in mn handen en heb nog steeds geen machine gekocht :hmmz
eerst stukje voor stukje daarna het gehele paneel vlug
vervolgens weer gewassen om zeker te weten dat de meuk er af is, de tex
weer drogen weer sjekkie
vervolgens gepoetst met rode turtle wax
daarna met king's crown, wax/sealant
totale werktijd binnen en buiten bijna 2 dagen:S
ik vond de rest van mn werkwijze eigenlijk niet zo boeiend om te posten, is het ook niet
wilde alleen maar zeggen zie je het niet zitten probeer dit aan je eigen stappenplan toe te voegen
als het met de hand al goed werkt
bij de betere schoonmaakgroothandels kun je ook proefflacons krijgen
Groeten Mario