• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

laten cleanen/detailen

Ik denk dat het een misverstand is, je hebt in jouw post ook niet staan dat je andere middelen gebruikt hebt.

En als je alleen met dat middel zou hebben gedaan wat grof is zou je wel hologrammen kunnen zien denk ik.

+1 basgsi

trashmetal,

niet zo bedoeld.

alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar

het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.

excuus daarvoor, maar als je duidelijker was geweest, had ik het begrepen.

over dat 2handen gebeuren.

wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.

daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.

Edit://

dus blijf aub tips geven, maar wees wel duidelijk over je handelswijze. :thumb

+1 basgsi

trashmetal,

niet zo bedoeld.

alleen het grappige is waar detailers komen, word gelijk gezegd dat er een 1pots wondermiddel bestaat wat makkelijker werkt en blijkbaar

het zelfde resultaat geef. dit is vermoeiend, maar misschien heb ik je te snel over 1 kam getrokken.

wij bouwen inderdaad af met fijnere polijstmiddelen, deze werken de (oa) hologrammen weg.

daarnaast gebruik ik een Dual action polisher (Dap500 van 10 tientjes) welke hologram vrij polijst.

ik zelf ben de laatste keer bij een zwaar verweerde rode lak op een opel agila begonnen met de volgende combinatie

Pro900 (rotary) icm de gele pad en monello mezzo

pro900 icm witte pad en monello mezzo

Dap500 icm groene pad en monello finale

hierna als voeding de chemical guys Black light

en afgewerkt met de collinite 845 insulator wax.

Ben hier toen om 9 uur 's ochtends mee begonnen en was om 7 uur 's avonds klaar

ik zelf ben de laatste keer bij een zwaar verweerde rode lak op een opel agila begonnen met de volgende combinatie

Pro900 (rotary) icm de gele pad en monello mezzo

pro900 icm witte pad en monello mezzo

Dap500 icm groene pad en monello finale

hierna als voeding de chemical guys Black light

en afgewerkt met de collinite 845 insulator wax.

Ben hier toen om 9 uur 's ochtends mee begonnen en was om 7 uur 's avonds klaar

@Bartezzz wrote:Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.

maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)

ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers

THNX :D

@Bartezzz wrote:Als een rode lak dof word of roze word dan is het meestal al einde verhaal.

maar als je hem goed bijhoud met in de sealant/wax zetten en elke 2 weken even netjes wast dan moet hij lang mooi blijven :)

ik kan mijn diensten ook aanbieden, maar dat zal wel niet nodig zijn want roel en Wilco zijn ook 2 goeie detailers

THNX :D

@Bartezzz wrote:+1 basgsi

trashmetal,

niet zo bedoeld.

:thumbup

laat ik vooropstellen dat ik geen pro ben, wel 'n kleine maand bij een autopoetsbedrijf gewerkt

maar kreeg alleen maar nieuwe auto's voorgeschoteld :???:

dat was gewoon binnen een kwartier er overheen rammelen, de meuk van binnen er uit

en de volgende, niets voor mij

wel heb ik bijna 15 jaar in de schoonmaak gewerkt, oa gevelreiniging, vloeronderhoud, ,glasbewassing, kunststof en aluminium kozijnen conserveren, industrie, brandschades, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gepoetst

zo heb ik dus veeeeel verschillende schoonmaakproducten in mn handen gehad, en dus in de schuur

het poetsen of detailen hoe je het wilt noemen is iets wat ik leuk vind om te doen en heel soms doe ik een auto voor een bekende voor een leuke prijs

zo kwam een vriendin van mn ma met een zwaar verkleurde "rode" corsa gsi uit 94 geloof ik

het b1 model waar alles mee is gespoten

het was echt een uitgeleefde zwijnenstal, zowel binnen als buiten

eerst met hoge druk helemaal afgespoten incl bodem wielbakken motorruim

daarna met valma wash and shine ingesopt

weer afgespoten

laten drogen in de schaduw, tijd voor n sjekkie

paneel voor paneel met de hand de toffe laag er af gepoetst met de curaltex, nog kramp in mn handen en heb nog steeds geen machine gekocht :hmmz

eerst stukje voor stukje daarna het gehele paneel vlug

vervolgens weer gewassen om zeker te weten dat de meuk er af is, de tex

weer drogen weer sjekkie

vervolgens gepoetst met rode turtle wax

daarna met king's crown, wax/sealant

totale werktijd binnen en buiten bijna 2 dagen:S

ik vond de rest van mn werkwijze eigenlijk niet zo boeiend om te posten, is het ook niet

wilde alleen maar zeggen zie je het niet zitten probeer dit aan je eigen stappenplan toe te voegen

als het met de hand al goed werkt ;)

bij de betere schoonmaakgroothandels kun je ook proefflacons krijgen

Groeten Mario

@Bartezzz wrote:+1 basgsi

trashmetal,

niet zo bedoeld.

:thumbup

laat ik vooropstellen dat ik geen pro ben, wel 'n kleine maand bij een autopoetsbedrijf gewerkt

maar kreeg alleen maar nieuwe auto's voorgeschoteld :???:

dat was gewoon binnen een kwartier er overheen rammelen, de meuk van binnen er uit

en de volgende, niets voor mij

wel heb ik bijna 15 jaar in de schoonmaak gewerkt, oa gevelreiniging, vloeronderhoud, ,glasbewassing, kunststof en aluminium kozijnen conserveren, industrie, brandschades, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gepoetst

zo heb ik dus veeeeel verschillende schoonmaakproducten in mn handen gehad, en dus in de schuur

het poetsen of detailen hoe je het wilt noemen is iets wat ik leuk vind om te doen en heel soms doe ik een auto voor een bekende voor een leuke prijs

zo kwam een vriendin van mn ma met een zwaar verkleurde "rode" corsa gsi uit 94 geloof ik

het b1 model waar alles mee is gespoten

het was echt een uitgeleefde zwijnenstal, zowel binnen als buiten

eerst met hoge druk helemaal afgespoten incl bodem wielbakken motorruim

daarna met valma wash and shine ingesopt

weer afgespoten

laten drogen in de schaduw, tijd voor n sjekkie

paneel voor paneel met de hand de toffe laag er af gepoetst met de curaltex, nog kramp in mn handen en heb nog steeds geen machine gekocht :hmmz

eerst stukje voor stukje daarna het gehele paneel vlug

vervolgens weer gewassen om zeker te weten dat de meuk er af is, de tex

weer drogen weer sjekkie

vervolgens gepoetst met rode turtle wax

daarna met king's crown, wax/sealant

totale werktijd binnen en buiten bijna 2 dagen:S

ik vond de rest van mn werkwijze eigenlijk niet zo boeiend om te posten, is het ook niet

wilde alleen maar zeggen zie je het niet zitten probeer dit aan je eigen stappenplan toe te voegen

als het met de hand al goed werkt ;)

bij de betere schoonmaakgroothandels kun je ook proefflacons krijgen

Groeten Mario

Ik weet ook niet of er verschil zit in de lak warvan het bouwjaar van de auto is.

De auto waar ik het over had was een mazda uit 1988

Ik weet ook niet of er verschil zit in de lak warvan het bouwjaar van de auto is.

De auto waar ik het over had was een mazda uit 1988

Terug
Naar boven