• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lawaai achteras

mantallica

Post vaak
Had mijn Manta gepotst en startklaar staan voor naar Budel maakt de achteras een naar geluid :swear

De steekassen er vanavond uit gehaald maaar die zien er

een stuk zwaarder uit als normaal, wie heeft dat eerder

zien in een Manta A de lagers zijn versleten en er ook een

zwaardere masieve krimpring op :hmmz

Ik hoop dat de Manta klaar is voor zondag....

Afb0437.jpg

Afb0439.jpg

Afb0438.jpg

:o

heb ik verduld waar nog nooit eerder gezien zo :D

maar krijg je m nie klaar.. dan ga je toch met wat anders...?

die blauw/ grijze.. of die zwarte

:jerry

Ik heb op het moment alle Manta's in de lappenmand behalve mijn dagelijkse

bolide :agent

Kan altijd nog een paar Opel emblemen op mijn Suzuki plakken :D

:o was dat nou dan ???

en wat betreft die schade a.. hoest daarmee dan... das toch de daily one ???

die is nu met uitgedeukte rijdende schade , het is de bedoeling om die te schorsen

als de GMC Suburban klaar is om dan een opknapbeurt te geven en daarna er weer dagelijks mee te rijden

ach so :D

maar daarmee is je huidige daily nog niet klaar....

ook geen achterasje meer op de plank liggen?

wel een paar assen liggen met slechte veerschotels en één super

gave achteras maar die is weer van een B....

dus wel een bulte spul maar niets dat uitkomt :P

das weer mooi klote moet ook mijn TE nog testen heb d,r dit jaar nog niet mee gereden zal wel los lopen denk ik t,is de bedoeling om met de TE en de IRMSCHER naar duitsland af te reizen en dan die week erop de magic voor het kenteken :P

maar succes hoop sowieso dat ie voor duitsland weer klaar is :wors:wors:wors

Steekassen van een a manta zijn inderdaad dikker, de b manta assen zijn langer en dunner.

Als je zin hebt haal er morgen maar een paar op, heb er zat liggen.

inmiddels ziten de assen er weer in met nieuwe lagers, ook gelijk maar even de remcilinders vervangen en de trommels uitgedraaid.

zoals het er nu uit ziet moet het lukken voor zondag klaar te zijn

Manta 24V bedankt voor je aanbod :thumbup maar kon vandaag niet van mijn plek af :agent

origineel gepost door mantallica

inmiddels ziten de assen er weer in met nieuwe lagers, ook gelijk maar even de remcilinders vervangen en de trommels uitgedraaid.

zoals het er nu uit ziet moet het lukken voor zondag klaar te zijn

Manta 24V bedankt voor je aanbod :thumbup maar kon vandaag niet van mijn plek af :agent

Zou je hier eens wat meer over kunnen vertellen?

Ik geloof dat als je 1 lager wilt vervangen je een setje moet halen van lager, afdichtring en krimpring, toch?

In mijn handboek lees ik ook iets over opvulringen die achter het lager moeten worden geplaats bij vervangen van lagers, zodat de afstand tot aan het diff gelijk blijft.. ?

Moet er bij het diff nog een borgring o.i.d. worden losgetrokken? Of kun je gewoon die 4 bouten achter de ankerplaat losdraaien en zo de steekas eruit trekken?

Ik moet het ook aan beide kanten doen, maar het is de eerste keer. Elke vorm van info wordt gewaardeerd!

Terug
Naar boven