• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Led dagrijlichten

@kwuyts wrote:@Astra 1.4 NZ wrote:Nee, nabouw.. er staat als je de stadslichten aanzet dat de led's automatisch uitgaan?

En hier in belgie kom je er mee door de keuring, belgie rijd er vol van

In België kom je ermee door de keuring als je led's uitgaan als je de dimlichten aanzet.

Maar 80% van de nabouw daglichten schakelen niet uit bij het aanzetten van de dimlichten.

Ik vind het een beetje dom, ik rijd gewoon standaard altijd met dimlichten aan.

Dan heb ik ook dagrijlichten en hoef ik geen 100 euro te betalen + knip en plakwerk aan mijn elektriciteit.

Die van philips is met een kliksysteem en volgens de website met relais enal geleverd = geen knip en plakwerk

en de dagrijlichten gaan uit als je de originele lichten aanzet

Als je met zo'n setje aan de slag wil gaan dan is het het mooiste als je de ledstrip aan de binnenzijde van je koplampunit kan plakken,maar dat zal nog niet meevallen denk ik..

Of je moet de koplamp echt uit elkaar willen halen.?

@Red-bull wrote:dit moet je echt gewoon niet willen of je moet een audi kopen

Daar heb je geen audi voor nodig volgens mij..Op een Kia zitten ze ook.. king:

Ik zou de bedrading nemen waar normaal je stadslicht op zit aangesloten.

Echter zou je wel een apk probleem kunnen gaan krijgen.Tis niet standaard voor deze auto natuurlijk..

Nee, nabouw.. er staat als je de stadslichten aanzet dat de led's automatisch uitgaan?

ik heb er laatst van Phillips aangesloten op een Saab, dat was plug % play.

was incl. omschakel relais.

zodra de motor loopt gaan de dagrijlichten aan, zodra je dimlicht in schakeld gaan ze uit.

zet je de motor af, dan blijven ze nog fftjes branden en gaan vanzelf uit :thumb

werkt prima.

Op veel auto's ziet het totaal niet uit (m.u.v Audi)

moet zeggen dat het op die Saab niet verkeerd stond ;)

Opvallen doet het iig wel, op welke auto dan ook.

en dat is nu net waar het voor bedoelt is :thumb

@Astra 1.4 NZ wrote:Nee, nabouw.. er staat als je de stadslichten aanzet dat de led's automatisch uitgaan?

In België kom je ermee door de keuring als je led's uitgaan als je de dimlichten aanzet.

Maar 80% van de nabouw daglichten schakelen niet uit bij het aanzetten van de dimlichten.

Ik vind het een beetje dom, ik rijd gewoon standaard altijd met dimlichten aan.

Dan heb ik ook dagrijlichten en hoef ik geen 100 euro te betalen + knip en plakwerk aan mijn elektriciteit.

maar niet iedereen rijd bijna altijd met z'n dimlichten aan (sommigen gebruiken die lichten nooit) :wtf

daarvoor zijn die dagrijlichten heel geschikt :thumb

klopt, dat had ik in mijn post al getypt.

gewoon + en - op de accu aansluiten, de rest gaat via stekkers :thumb

@GSI Racer wrote:maar niet iedereen rijd bijna altijd met z'n dimlichten aan (sommigen gebruiken die lichten nooit) :wtf

daarvoor zijn die dagrijlichten heel geschikt :thumb

Soms zijn ze inderdaad wel geschikt hoor, maar bij de meeste nieuwe wagens kan je

de stand van de lichten gewoon aan laten staan. Als je het contact afzet gaan de lichten uit

als je contact aanzet gaan de lichten aan. Net hetzelfde principe als dagrijlichten, alleen moet je

de schakelaar op 1 laten staan :jerry .

Maar goed, ik keur dagrijlichten ook zeker niet af hoor. Zorgt zoiso voor veel meer zichtbaarheid!

@RickR91 wrote:Dagrijverlichting is nu zelfs verplicht op nieuw geleverde auto's!

Inderdaad, sinds begin van 't jaar is DRL verplicht op elke nieuw geleverde auto :thumb

Dagrijverlichting vind ik perfect. Helaas denken ze niet aan de achterverlichting in deze. Nu zie ik vaak auto's rijden met slecht weer. Komen ze op je af rijden. Zie je perfect de dagverlichting. Rijden ze je voorbij kijk je in de spiegel zie je totaal geen achterverlichting. :thumbdown Noem je dat meer veiligheid. Van mij hadden ze samen met de dagrijverlichting ook de achterlichten mogen laten aangaan. Na mijn mening net zo veilig. ;)

Terug
Naar boven