• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LED lampen voor in de koplamp Unit

Demon3:

en al zeker niet je Canbus stuurdozen.

Zo'n regeleenheid kost al gauw 300 euro, zou je dat willen riskeren voor een paar 100watt lampjes.

OpelJeff:

Let op met Halogeen, hoe hoger je Kleurtemperatuur, deste minder licht komt er uit de lampen.

Dan zou ik lekker gewone lampen houden, zeker nu het donkere seizoen er aan komt.

mijn persoonlijk menig en gedachten als ik onder weg ben:

en ja, ik blijf erbij, die witblauwe Halogeen lampen ziet er supergoedkoop uit als ik dat in de spiegel of tegenover me zie rijden.

mijn gedachten op zo'n moment: Weer zo'n Stumper die geen geld kwijt wil aan een goed setje Licht op zijn auto...

Mensen hebben blijkbaar liever dat ze er ''mooi bij rijden'' dan dat ze wat zien..

Xenonsetje op Lince.nl rond de 70 euro..

Werken goed, verblinden niet bij goede montage

Willem

Bedankt voor je tip,

Maar een goede zet xenon kost wat centjes, dan moet het nog ingebouwd worden

en mijn eigen ervaring is niet zo heelveel.

Nou zit ik bijvoorbeeld al met vragen na het zien van een instalatie video

waar laat ik het balast ? me Zafira B en ook trouwens de astra H hebben hun dimlicht lampen tegen de bumerper/wielkast

( je moet dus bij via je wielkast, maar dat weetje )

en waarom moet er een gat gemaakt worden in het rubbere kapje ? komt er toch alleen maar vuil en water in??

mvg Jeffrey

inbouwen is een Stukje Cake....

Als je een beetje handig ben...

en 7 tienen voor een goed setje valt wel mee toch.

voor een goed setje Halogeen pitjes Xenon Wannabe betaal je ook al knap centen..

Willem

:jerry 70 euro is niet veel wil er ook nog best wel 100 voor betalen , maar ik heb zelf nooit een lampje vervangen n de auto.

Dus mijn vraag luid nog steeds waar laat ik de balast ?? en moet er perse een gat in het rubber gemaakt worden ?? :jerry

Na een beetje kijken zie ik dat je wel plek heb voor je balast en dat je lamp gewoon onder de kap zit alleen het kapje om het te bereiken zit in de wielkast.

Nou zag op youtube dat sommige mensen hun setje ook aan sluiten op hun accu moet dit perse ?

Gat in het rubber zou wel makkelijke zijn, of je moet de draden in de kloplampen verwerken (dat heb ik gedaan bij mijn ABM angels, daar komen de draden door de doorvoer heen)..

Willem

Ik zou toch wel graag iets van een instructie zien van de filmpjes op youtube word ik ook niet 100% gelukkig.

Iemand een goed filmpje of foto verslag ???

Canbus icm Lince xenon zou ik je niet aanraden.

Heb in de Astra in 6 maanden tijd 5 setjes versleten en garantie is tot aan de deur.

Spullen worden netjes omgeruild maar de verzendkosten zijn iedere keer wel voor jezelf.

Daarnaast wordt ik iedere keer de bumper erop en eraf halen ook wel redelijk beu.

Heb nu een setje van NL power erin in die de helft kost en het al 3x zo lang uithoudt.

In de Megane had ik ook een Canbus setje van Lince en dat werkte wel prima.

Terug
Naar boven