• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Led lampjes

Oke ik had ze via MP van een online winkel/fabrikant.

Maar het zou kunnen dat er toch wat verschil in zit.

Ik heb de orginele lampjes weer terug geplaatst.

Dirkjan

Heb de tellerbak en gehele dash in mijn Kadett ook van ledjes voorzien. Warm witte leds in alle schakelaars en indicaties en in de tellerbak voor de waarschuwings lampjes en blauwe voor de tellerplaten. Heb hiervoor de felste 5mm leds genomen en de juiste weerstanden er tussen en overheen geplaatst om alles goed te laten functioneren en de volle 50000+ branduren te kunnen halen (wat met commerciele producten nogal eens de vraag is)

Dit uitzoeken ging wel met wat vallen en opstaan, dus als je goede commerciele ledjes kunt kopen dan raad ik dat zeker wel aan! Maar koop dan iets wat ook specifiek is bedoeld voor de positie waar je het voor wilt gebruiken. (en denk dan vooral aan je accu-oplaad-waarschuwings lampje)

Hier het onderwerp:

viewtopic.php?f=23&t=134092

En zo ziet het er nu uit:

OzKfy.jpg

@D.J.R. wrote:neem geen blauw je ziet overdag geen hol :sleeping

En wit led is ook niet alles maar overdag wel beter te zien.

Heb nog wel raamschakelaars met witte leds er in. :D :D

http://link.marktplaats.nl/444134046" onclick="window.open(this.href);return false;

Dirkjan

Dirk jan , moet je ook je ogen open houden he ;)

Ik had zelf ook blauw maar overdag zagen wij ze prima hoor :thumb

Denk dat het toch aan de led fabrikant ligt ...

Oke ik had ze via MP van een online winkel/fabrikant.

Maar het zou kunnen dat er toch wat verschil in zit.

Ik heb de orginele lampjes weer terug geplaatst.

Dirkjan

Er gaan in totaal 3 lampjes in die hetzelfde zijn als je stadslichten. Het verwarmingspaneel van een B1 is volgens mij hetzelfde als een B2

Heb de tellerbak en gehele dash in mijn Kadett ook van ledjes voorzien. Warm witte leds in alle schakelaars en indicaties en in de tellerbak voor de waarschuwings lampjes en blauwe voor de tellerplaten. Heb hiervoor de felste 5mm leds genomen en de juiste weerstanden er tussen en overheen geplaatst om alles goed te laten functioneren en de volle 50000+ branduren te kunnen halen (wat met commerciele producten nogal eens de vraag is)

Dit uitzoeken ging wel met wat vallen en opstaan, dus als je goede commerciele ledjes kunt kopen dan raad ik dat zeker wel aan! Maar koop dan iets wat ook specifiek is bedoeld voor de positie waar je het voor wilt gebruiken. (en denk dan vooral aan je accu-oplaad-waarschuwings lampje)

Hier het onderwerp:

viewtopic.php?f=23&t=134092

En zo ziet het er nu uit:

OzKfy.jpg

@GRLWBNL wrote:De lampjes die in de kachelunit gaan zijn dezelfde lampjes die in je stadslicht gaan.

Ik heb een Vectra B1(1997) en die lampjes zijn geen stadslichtlampjes maar (instek) ledjes 3x. Dit ter info, gr. Roland.

Er gaan in totaal 3 lampjes in die hetzelfde zijn als je stadslichten. Het verwarmingspaneel van een B1 is volgens mij hetzelfde als een B2

Terug
Naar boven