• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Leder interieur overzetten?

Hallo,

ik heb een Omega V6 uit 2003 gekocht. Deze heeft een stoffen interieur.

Nu kan ik een "sloopauto" kopen met een lederen interieur.

Alleen ik ben niet zo super technisch, maar kan ik alles eenvoudig overzetten of zijn de bevestigingen van de stoelen en bank van een leder interieur anders?

is bij mijn weten allemaal het zelfde.

en binnen een paar uur te doen. let wel van station naar sedan en omgekeerd past de achterbank niet.

Kijk welk even of die "Sloopauto" airbags heeft, jouw huidige heeft zel wel in de stoel

zitten.

Als je stoelen zonder airbag over zet krijg je een storingsmelding in je display.

Qua monteren zijn de stoelen identiek, let wel op interieur uit een Station past niet in

een sedan (achterbank) andersom ook niet.

Succes,

Gr,

Aart

hee

je moet het kabel boompje onder de bestuurders stoel tussen de stekker van de auto en de recaro module onder de stoel het kabel boompje omwisselen.

deze heeft bij een nieuw type een andere stekker gekregen aan de auto zijde

de module van recaro (van de stoelverstelling)

de stekkers onder de stoel zijn allen gelijk

grt royke

Let er wel op dat de sloopauto tussen bouwjaar 2000 en 2003 zit dus eigenlijk het zelfde model is wat jij hebt.

Alles jonger dan 2000 past wel maar levert problemen op met aansluitingen, alles ouder dan 1998 niet aan beginnen dat past niet.

origineel gepost door Vega

Let er wel op dat de sloopauto tussen bouwjaar 2000 en 2003 zit dus eigenlijk het zelfde model is wat jij hebt.

Alles jonger dan 2000 past wel maar levert problemen op met aansluitingen, alles ouder dan 1998 niet aan beginnen dat past niet.

heb een omega van 2003 met leer voorzien van een omega van 97 past gewoon alleen kabelboompje omzetten heb nooit een probleem gehad

dus boelschit

bedankt voor de tips.

De (sl)opel is inmiddels binnen, het interieur is gedemonteerd. Nu wachten op de "nieuwe" Omega.

Nog 16 nachies :sleeping

Hmmm... ik zou mijn zwartleder interieur zó willen verkopen...

pfff wat een drama zeg, dat leer! Nooit meer leer voor mij!

In de winter veel te koud (stoelverwarming = ok, maar hebben mijn kinderen op de achterbank niks aan) , in de zomer veel te warm! En ik vind het ook veel te glad... nee, helaas, ik vind het hélemaal niks!

Maar goed, wat zou het opbrengen om het te verkopen en hou ik er dan ook nog wat aan over, want dan moet er natuurlijk een nette gewone set ingezet worden, dus ja... vrees dat ik er niet veel aan heb, op deze manier...

Groetjes Saïma

Terug
Naar boven