• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

leeg

zo ga morgen een nieuwe en orginele deur ophalen en ook een orginele spatscherm en nieuw

maak wel fotos van ,had de oude eigenaar van deze coupe nog liggen en is al voor gespoten in kleur

:P

heb de deur en spatscherm opgehaald en beide nieuw en orgineel ,is in een kleur gespoten blauw voor vliegroest te voorkomen ,top ben er zeer blij mee,maak morgen wel ff foto`s

zo ben nu bezig om met afbijt de lak van mijn ats wielen te halen ik wil ze namelijk polijsten en weer de witte type ats maken

Ook een heel leuk project,

Ik blijf dit ook volgen, altijd leuk een project wat wel wat weg heeft van mijn eigen restauratie.

Succes en beterschap!

zo ,me project gaat weer verder

heb de coupe nu bij me maat in de garage staan

zal volgende week beginnen met het uit slijpen van alle rotte delen ,en dan het plaatwerk pas maken

zal er foto`s van maken

Goed om te horen dat het weer beter gaat met je rug? iig dat neem ik aan omdat je weer doorgaat natuurlijk:D

heeft op deze bolide een verbreding gezeten? ivm de eerste foto zie ik puntlassen zitten?

Als ik jou was zou ik direct met de 2.2i beginnen, die achteras etc. komt wel goed, loop je wel tegen aan. Direct alles bouwen op je 2.2i anders kun je later weer aan de slag en dan baal je denk ik!

Oh edit: denk niet dat het een uitbouw was als ik die lijn zo zie over heel de auto haha:hmmz

Succes met je project!!

zo heb laatst op ebay een setje rsl 13 inch 8j velgen gekocht

deze waren niet mooi,ben bezig met de velgen aan het opknappen,heb blanke lak er afgehaald en ben ze aan het schuren en polijsten, heb een paar foto`s gemaakt

02092009066.jpg

02092009067.jpg

02092009065.jpg

02092009064.jpg

de linker velg op de foto is alleen nog maar geschuurd

en de rechter voor de eerste keer gepolijst

origineel gepost door freek corsa

lekker bezig :thumbup

ja freek duurt ff maar komt heus wel weer goed

en heb nu geen garage meer ,staat nu bij me maat met zijn c kadett coupe 2l 16v

daar gaan we de cas klaar maken

ja klopt beter maar direct de 2.2 er in ,weet hoe het werkt heb al meer kadett c omgebouwt

origineel gepost door peerke1987

Goed om te horen dat het weer beter gaat met je rug? iig dat neem ik aan omdat je weer doorgaat natuurlijk:D

heeft op deze bolide een verbreding gezeten? ivm de eerste foto zie ik puntlassen zitten?

Als ik jou was zou ik direct met de 2.2i beginnen, die achteras etc. komt wel goed, loop je wel tegen aan. Direct alles bouwen op je 2.2i anders kun je later weer aan de slag en dan baal je denk ik!

Oh edit: denk niet dat het een uitbouw was als ik die lijn zo zie over heel de auto haha:hmmz

Succes met je project!!

zo morgen 12 sept gaan we de auto voorbereiden voor het las werk,dus we gaan eerst de rotte delen er uit flexen

:kewlpics volgen

zo hier een paar foto`s van het flexen van de roest;)

12092009072.jpg

12092009073.jpg

12092009077.jpg

12092009071.jpg

12092009080.jpg

12092009075.jpg

ja toch nog best veel roest er al uitgeslepen

maar heb nog een probleem de roest is ook gedeeltelijk door me chassisnr heen

hoe moet dit ,wie weet raad,moet ik het nr opnieuw laten inslaan,bij de RDW ??

Als je het op de officiele manier wilt doen dan moet je inderdaad naar het RDW.

Je krijgt dan wel een slechte kwaliteit(vind ik persoonlijk)nummer.

Ze graveren het op de een of andere manier en de karakters van het chassis nummer bestaan dan uit allemaal ondiepe putjes zeg maar.

Ik zou zelf gewoon netjes het nummer met slag letters in de auto slaan dat is een stuk beter leesbaar en maakt voor de APK niet uit.

Hoe het bij een eventuele controle door de blauwe pet gaat weet ik niet maar je doet het niet in een gestolen auto dus lijkt mij geen probleem.

origineel gepost door manus

Als je het op de officiele manier wilt doen dan moet je inderdaad naar het RDW.

Je krijgt dan wel een slechte kwaliteit(vind ik persoonlijk)nummer.

Ze graveren het op de een of andere manier en de karakters van het chassis nummer bestaan dan uit allemaal ondiepe putjes zeg maar.

Ik zou zelf gewoon netjes het nummer met slag letters in de auto slaan dat is een stuk beter leesbaar en maakt voor de APK niet uit.

Hoe het bij een eventuele controle door de blauwe pet gaat weet ik niet maar je doet het niet in een gestolen auto dus lijkt mij geen probleem.

hahaha ja rdw is dus ook niet alles ,ik moet zeggen het eerste nr van het chasnr is bijna weggeroest

de rest nog niet

ja ga komende week denk ik wel even weer bezig

zal dan alvast wat plaat op maat maken ,en dan er in vast pikken

Mooi setje velgen!

Heb ze zelf ook gehad 7.5j en 9j

Stond laatst nog iemand die 2 9js voor 2 8j velgen wil ruilen!

Staat net wat dikker vind ik ;)

Terug
Naar boven