• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lekkage Astra F Caravan

Alfred

Post vaak
M'n Astra F Caravan lekt water achter langs de beide zijruiten achter en sinds gisteren ook langs de binnenverlichting voorin, hetgeen me aardig link lijkt ivm lampjes en draadjes daarzo. Waar komt dit vandaan en is dit een beetje makkelijk op te lossen zonder dat ik de hemel helemaal hoef los te halen?

Tijdens het wassen van de Astra komt er achterin ook water. Het lijkt van het dak te komen want als ik op de ramen achter spuit, blijft het droog. Zodra ik spuit op het dak, begint het te stromen. Waar het vóór weg komt is mij een raadsel...

Dat vermoeden kreeg ik al, zijn die makkelijk te demonteren? Evt. van buitenaf? Kan daar de lekkage langs de interieurverlichting ook vandaan komen?

origineel gepost door Alfred

Dat vermoeden kreeg ik al, zijn die makkelijk te demonteren? Evt. van buitenaf? Kan daar de lekkage langs de interieurverlichting ook vandaan komen?

de hemel moet er echt uit om er normaal bij te kunnen.

onder de hemel zitten de moeren die je los moet halen.

het kan zijn dat het water over je hemel naar voren loopt

om dit zeker te weten toch even de hemel er uit halen

De mijne lekte ook daar ik heb toen de hemel er uit gehaald de dakrails gedemonteerd en die strippen toen de oude kit weggehakt met een trilnaald, en de lassen een beetje aangeklopt en het geheel weer afgekit met carrosserie kit.

Het kan ook wezen dat de ontwatering van je dakluik lekt.

Gr Rick.

Zal dan nog 's ff kijken of me dat een beetje lukt zo voor de winter met m'n brakke armen. :P Had ook al een beetje roestwerk gevonden, waar de trekhaak aan bevestigt zit achter de achterbumper. Ook dat meteen maar ff aanpakken... :fy1

Terug
Naar boven