• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lekkage boven olie filter

Mijn Astra G 1.7DT lekt boven het oliefilter.

Hierboven zit een moer met pakking daar lekt hij. Moet alle olie eraf en welke pakking.

Moet je ook vloeibare pakking gebruiken.

Even voor de goed orde, je oliefilter is die zilveren pot midden voor met die zwarte deksel er op met die zeskant bovenop (foto is van achterkant van het blok):

16431_Y17DT%20%282%29.jpg

De ring die tussen de deksel en de filterhouder zit hoort bij iedere oliewissel vervangen te worden.

Deze worden standaard bij de meeste oliefilters meegeleverd, ik ken eigenlijk geen filters voor deze motor die zonder de ring worden geleverd.

Of ze los te koop zijn weet ik niet, maar wat ik zou aanraden is een nieuwe filter te kopen inclusief ring.

En dan gewoon de ring en filter vervangen (en eventueel de olie zelf).

Vloeibare pakking is niet nodig, alleen de rubber ring.

Wel een hele rare plek om te lekken. Ik zou bijna denken dat de ring lang niet vervangen en/of gewoon stuk is

Anders zou het kunnen zijn dat er een beetje gemorst is bij vervangen van de filter, of met vuile handen is gewerkt, en dat het daarom lijkt op lekkage.

Weet je zeker dat het daar lekt?

Het betreft de moer waar je nu ook een druppel olie ziet.http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=3&t=9078

Terug
Naar boven