• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lekkage brandstof systeem Astra H 1.6

Ik heb sinds deze week een benzine geur in de auto en ik ben zojuist wezen kijken wat dit kan zijn. Ik heb het probleem gevonden alleen weet ik moet wat het is. Het is een soort rond blikje dat tussen de brandstof leiding zit. De benzine lekt langs de naad waarmee het blikje in elkaar is gezet.

Weet iemand wat dit is en wat dit gaat kosten? Dinsdag kan ik pas terecht bij de garage.

Ik wacht wel op een foto voor dat ik een defintief uitspraak maak...

Foto's toevoegen doe je zo:

viewforum.php?f=162
999a04e0fb71585226a1720b7f870590.jpg

Of Tapatalk installeren, kan je foto's rechtstreeks uploaden.

Dat lijkt op een brandstoffilter(tje).

Ik weet niet of dat origineel is.

Maar dit type filters kosten max. €15.

Zojuist gebeld met de dealer en daar ook een foto naar toe gestuurd.

Het is een terugslagklep maar omdat dit een modificatie is ligt dit onderdeel niet op de plank en kan het ook niet besteld worden. Tegenwoordig zit dit verwerkt in de leiding en dus zal de hele leiding vervangen moeten worden. Kosten €59,- ex arbeid.

Rob

Terug
Naar boven