• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lekkage voorruit

Opnieuw afkitten met raamrubberkit, of de ruit helemaal eruit halen, raamrubber goed schoonmaken, raamsponning insmeren met tectyl.

Zo doe ik het al meer dan 20 jaar, geen lekkage meer en roestwerend.

raam eruit halen, raamsponning controleren, als deze goed is, rubber goed schoonmaken, en terug plaatsen (eventueel met wat extra kit in de sponning)

vanuit opel werd org. geen kit gebruikt.

dus inderdaad tectyl/was eronder maar geen kit !.

Hoop voor je dat er geen roest onder zit.

origineel gepost door koen-opel

Ik zag laatst een paar druppels links onder. Wat is hier aan te doen?

Lieve Mona

K zou zeggen ga is zelf op onderzoek uit,dan kom je er mogelijk sneller achter als dat wij hier maar een beetje gaan lopen gissen,wat te doen en hoe op te lossen.

Zelf besteed je ook maar 2 half zinnetjes aan jou,paar druppels

origineel gepost door paulgijssen

vanuit opel werd org. geen kit gebruikt.

dus inderdaad tectyl/was eronder maar geen kit !.

Hoop voor je dat er geen roest onder zit.

leuk verhaal,maar met een oud raamrubber gaat dit natuurlijk niet op,dat sluit nooit meer lekker af.

wel vreemd ik heb al zoveel manta's gesloopt en overalzat kit in:hmmz:hmmz:hmmz

Wat voor kit zou daar zoal voor gebruikt moeten worden? Ik wil graag merk+type weten waarbij goede resultaten geboekt zijn.

Mijn achterruit had volledig opgedroogde gekorrelde kit, dus die fabriekszooi is niet echt duurzaam. Als het weer 15 -20 jaar blijft zitten, ben ik tevreden :thumbup

Vooruit was er al een keer eerder uit geweest (+/- 10 jaar geleden) en daar was de kit kauwgomachtig.. ook niet echt fleximbel meer.

Beide ruiten lekte niet overigens, en maar een paar kleine gaatjes roest...

In GEEN geval kit gebruiken.

Mits je lekkage wil dan natuurlijk wel inkitten.

Maar je kan beter de schuur induiken dan op het forum te neuzen, want zo komt het niet af heh :wors

ik gebruik terostaat ruitenkit geen probleem! ik denk dat bijna iedere manta onderaan de voorruit, in de hoek algen en bagger onder de rubber heeft zitten! daardoor lekt het door je a stijl naar binnen.

wat ook kan is dat er door de montage van de sierstukjes of de pees in de hoek door de rubber geprikt is.

ik kit dan ook zowel de onderste sier stukjes in, als tussen carrosserie en rubber met terostaat(merk) ruiten kit.

op deze wijze loopt nl. ook water naar je krik steun naar binnen;)

het klinkt enigszins aannemelijk. Tectiel blijft in tegenstelling tot kit veel langer een bepaalde plakkerigheid houden, en kan bij het verplaatsen van ruit+rubber (rijwind, etc) de afdichting in standhouden.

die personen hebben dan waarschijnlijk nog nooit een ruit van een oldtimer vervangen?

natuurlijk; bij moderne autos blijft de ruit niet een zitten zonder kit, maar als je hier alleen al op het forum de ervaringen en foto's ziet van auto's die wel kit hebben gehad vroeger...

gewoon tectyl in een spuitbus halen met z'n lang slangetje d'r aan vandaag inspuiten tussen raam en rubber en body en rubber ,dit de volgende dag nog een keer doen en dicht is ie [ahum helpt hier tenminste wel lekkage is weg]

ruitenkit blijft nogweer langer plakken als tectiel :agent

@Stender; niet door het rubber heen, maar het water kruipt over de sponning heen, onder het rubber.

als de aanbod van water hoger is als wat eronder het rubber weg kan lopen gebeurt dat.

Terug
Naar boven