• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lekkage voorruit

Maar zou het serieus door de rubbers heen lopen? Mijn sponningen zijn 100% nieuw en glad gespoten en de rubbers liggen er goed in. Moet ik dan toch terug voor kit? Want er lekt nog wel iets ergens.

zo.. dit topic maar eens ophemelen :P

heb namelijk ook lekkage bij mijn manta.. :swear

het advies, van geen kit gebruiken, is maar in de wind geslagen hier, want het water liep mooi naar binnen toe.

ben er ook achter waar, en hoe. maar hoe in de vrede lossen jullie dat op zonder kit...???

betreft hier de achterruit.

ben heel benieuwd

en je hebt geen gaatjes in de sponning zitten?

Advies dat ik 2x gehoord heb van verschillende 'ervarings deskundingen' (plaatwerker en schadehersteller die vroeger 10-tallen opeltjes opgeknapt hebben):

geen kit gebruiken, maar op de onderkant van de sponning (waar normaal het water blijft liggen): ff met een kwast uit een blik ML een laagje ML opsmeren, daarna ruit monteren.

Misschien heb je er wat aan.

mhoa... t ruitje zit er al in haha

nee, heb uiteraard geen gaatjes in de sponning zitten .

wat mijn inziens het euvel is, is eingelijk zo logisch als wat.

het water komt vanaf het dak tegen het raamrubber aan, kruipt eronder, en ipv tegen het rubbr afgevoerd te

worden naar onderen kruipt het tussen het rubber door, tot op de sponning, glijd langs de zijkant naar benden, komt beneden op de sponning uit, en zoekt dan de makkelijkste weg, en dat is onder het rubber door naar binnen toe.

heb het spulletje uiteraard keurig ingekit, liever kit als water moet je maar denken.

helaas toch nog een klein drupje wat er nog lekt... dus moeten nog keertje met de spuit in de weer.

Ik ga morgen naar de schadehersteller en vragen hoe het komt dat ' ie nog lekt. Zij hebben ook mijn sponningen gefixt.

Ik heb zojuist eens bij mijn eigen auto gekeken. Er zit onder de vooruit een soort koker, waar de ruitenwissers boven zitten en de bekleding tegenaan zit (met plastic doppen). Volgens mij staat die koker in verbinding met de zijkanten van de auto, met een naadje. Hierdoor kan het via de A-stijl naar beneden lekken. Vraag is alleen hoe het water in die koker komt.

@Stender wrote:Ik ga morgen naar de schadehersteller en vragen hoe het komt dat ' ie nog lekt. Zij hebben ook mijn sponningen gefixt.

schadehersteller zegt afkitten, geloof me maar ik ben schadehersteller,

@McLambo, snap ik dat ramen nieuwe auto's niet blijven hangen zonder kit, heten niet voor nix gelijmde ruiten, is zelfs een deel van de veiligheid van een auto... en ik ben er zelf mee bezig geweest met lekkende ramen en nieuwe rubbers. probleem dat ie bij onder de hoekjes gaat lekken is dat daar water blijft staan als er geen kit word gebruikt, met kit komt er daar geen water te staan dus gaat er niets roesten. lekkage word tegengegaan door een soort van keerring werking, de 2 profielen op de rubber die in de sponning vallen, tot daar zal dus altijd water komen zonder kit wat lekker gaat broeien.

Nadat ik mijn voyage had gerestaureerd, ook maar besloten vet / vaseline te gebruiken i.p.v. kit.

Nou dan, zo gezegd, zo gedaan, veel, veel vet. Want het moet wel dicht zijn, ik heb een hekel aan water op de vloer. (ik rij dagelijks met het ding)

Dat heeft 2 jaar goed gegaan, maar een half jaar geleden, begon de ellende. Blijkt dat het vet uitzakt.

Dus de juiste speciale ruitenkit gehaald, ruit eruit en genoeg spul d'r tussen. Zelfs in de onweersbui van gisteren geen druppel gelekt. Liever een droge vloer!

Terug
Naar boven