• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lekke D Dett

D_Kadett

Post weinig
Nou zoals de titel al vermeld mn Kadett is lek.

Ik merkte met instappen al dat er water aan de bestuurderskant zat, de passagiers kant iets meer.

Laatst de achter-wiel-lagers afgesteld, daarvoor moest ze achter opgekrikt worden, een hele plas voorin.

Ik heb hierna de bekleding en de geluids bescherming eruit gehaald.

Zeiknat natuurlijk.

Nu dat het een weekje aan het drogen is geweest, is de bekleding aardig droog.

De geluidsbescherming is vere weg van droog. Ligt nu voor de verwarming.... :angel

Op de geluidsmat (zo noem ik t maar) zit een zwarte harde laag. Dit is flink aan het afbrokkelen. wat is de naam hiervan?

Kan deze laag opnieuw worden aangebracht?

Ik heb de gaten ontdekt.... in de waterbak, links (passagiers kant) een gat zo groot als een euro munt. Het raam rubber lekt ook.

Aankomende zaterdag gaat de voorruit en het dashbord eruit. De balk achter het dashbord open slijpen en vandaar het gat dicht lassen.

Weet iemand de juiste manier om de voorruit terug te zetten? Eruit gaat volgens mij wel lukken..... :o

Foto's volgen

De ruit erin zetten met vasaline/dreft en met een koord in het rubber. Ruit erop leggen, iemand laten duwen en dan met het koord het rubber over de rand trekken. Met een paar keer proberen merk je vanzelf wel hoe het het makkelijkst gaat.

Succes verder met het fixxen van de Kadett!

Terug
Naar boven