• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lekke koppakking z22se ? Gevonden, scheur in kop

Dag mensen, wij zijn bezig met een vectra C met de z22se motor. Nu komt er koelvloeistof bij de olie (in korte tijd de gehele inhoud).

De garage heeft de waterpomp vervangen (die heeft een verbinding met het oliekanaal) maar het probleem blijft.

Nu denken wij aan de koppakking of een scheurtje in het blok.

Maar aangezien dit een hele klus is ben ik wel benieuwd wat jullie mening hierover is.

Dus is er misschien iemand die het zelfde probleem gehad heeft of zijn er meer plekken waar de olie en koelvloeistof

bij elkaar komen? En is het bij deze motoren aan te raden om ook de ketting en spanners te vervangen?

Blok heeft 136.000 km gelopen. graag hoor ik van jullie.

Groet Dennis

Nou we hebben de kop eraf gehaald en zijn er achter. Er zat een scheur in het blok van zo'n 25cm lang :argue

(Zal misschien vanavond nog wel even een fotootje plaatsen)

Iemand nog die weet als het bij deze motoren aan te raden is om ketting en of spanners te vervangen?

Nou we hebben de kop eraf gehaald en zijn er achter. Er zat een scheur in het blok van zo'n 25cm lang :argue

(Zal misschien vanavond nog wel even een fotootje plaatsen)

Iemand nog die weet als het bij deze motoren aan te raden is om ketting en of spanners te vervangen?

Benieuwd naar foto's ja..

25 centimeter lange scheur. Tjonge.. Heb wel eens gehoord dat mensen de bougies vervingen en te vast zetten en daarmee de kop in de lengterichting scheurden. Benieuwd of de scheur in deze richting loopt.

De ketting zou ik zeker vernieuwen, maar voor de zekerheid even navragen bij de garage (ligt aan bouwjaar motor), want er kan ook een modificatie zitten op de oliesproeier. In het begin werden de z22se's geleverd met een te kleine sproeier die verstopte en daarmee gebroken kettingen opleverde..

Gr,

The Duke

P.S.

Hier heb je trouwens de officiële Opel info daarover: linkje

Benieuwd naar foto's ja..

25 centimeter lange scheur. Tjonge.. Heb wel eens gehoord dat mensen de bougies vervingen en te vast zetten en daarmee de kop in de lengterichting scheurden. Benieuwd of de scheur in deze richting loopt.

De ketting zou ik zeker vernieuwen, maar voor de zekerheid even navragen bij de garage (ligt aan bouwjaar motor), want er kan ook een modificatie zitten op de oliesproeier. In het begin werden de z22se's geleverd met een te kleine sproeier die verstopte en daarmee gebroken kettingen opleverde..

Gr,

The Duke

P.S.

Hier heb je trouwens de officiële Opel info daarover: linkje

Ok dank voor je info. En de scheur loopt inderdaad in de lengte richting, en de bougies zaten behoorlijk vast, dus grote

kans dat die de schuldige zijn.

Van de ketting gaan we dan navragen, de auto is van 2003 dus waarschijnlijk van net na de modificatie.

Hieronder nog ff de foto's. Volgens mij is de scheur goed te zien.

gr, Dennis

IMG_2557.jpg

IMG_2560.jpg

De scheur loopt op de foto gezien van rechts 25cm naar links

Ok dank voor je info. En de scheur loopt inderdaad in de lengte richting, en de bougies zaten behoorlijk vast, dus grote

kans dat die de schuldige zijn.

Van de ketting gaan we dan navragen, de auto is van 2003 dus waarschijnlijk van net na de modificatie.

Hieronder nog ff de foto's. Volgens mij is de scheur goed te zien.

gr, Dennis

IMG_2557.jpg

IMG_2560.jpg

De scheur loopt op de foto gezien van rechts 25cm naar links

Toevallig nog iemand die een cilinderkop weet voor een vectra z22se?..........

We zijn al een paar dagen aan het zoeken. Helaas zonder resultaat :argue

En anders moet er maar een ander blok in.

Toevallig nog iemand die een cilinderkop weet voor een vectra z22se?..........

We zijn al een paar dagen aan het zoeken. Helaas zonder resultaat :argue

En anders moet er maar een ander blok in.

Nou zoals het nou lijkt hebben we een cilinderkop gevonden :D

Maar wat zijn die dingen lastig te vinden.... Ik hoop dat dit wel de goede is

Nou zoals het nou lijkt hebben we een cilinderkop gevonden :D

Maar wat zijn die dingen lastig te vinden.... Ik hoop dat dit wel de goede is

Hoi,

Mooi dat je een kop gevonden lijkt te hebben.

Ik kreeg dit nog door van een zeer technische kennis (en niet alleen op papier :) )

PS, geef die man even door dat ie straks wel het laatste type kettingset monteerd, met het nieuwe type Z20NET spanner.

Success,

The Duke

Hoi,

Mooi dat je een kop gevonden lijkt te hebben.

Ik kreeg dit nog door van een zeer technische kennis (en niet alleen op papier :) )

PS, geef die man even door dat ie straks wel het laatste type kettingset monteerd, met het nieuwe type Z20NET spanner.

Success,

The Duke

Eindelijk het blok weer in elkaar, maar nu wil de auto niet starten.

Hij draait wel rond maar 'pakt niet aan'. Misschien iemand een idee. Of moet misschien de

computer gereset worden? Of zijn er andere redenen waardoor de motor niet wil lopen nadat hij uit elkaar is geweest?

Alle stekker e.d. zitten er weer goed op.

Terug
Naar boven