• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lekke schokbreker achter apk afkeur?

@opelgteetje wrote:voor apk mag een schokbreker niet lekken

als ie leeg is en er geen sporen van olie zichtbaar zijn is het gewoon goedkeur

lekkage van een schokdemper is geen afkeur punt.

Lekke schokdempers is alleen een advies punt!! ac2

Dit is de regel rechtstreeks uit het apk boek.

*Personenauto's moeten zijn voorzien van deugdelijk

bevestigde en goed werkende schokdempers.*

is net goedgekeurd zonder op of aanmerkingen op het raport zelf... wel mondeling dat de schokbrekers niet alles meer waren.. maar ja dat was dus al bekend.

is net goedgekeurd zonder op of aanmerkingen op het raport zelf... wel mondeling dat de schokbrekers niet alles meer waren.. maar ja dat was dus al bekend.

@kaneelschep wrote:Je krijgt ALTIJD 2 maanden na je apk vervaldatum een automatische boete van 100 euro.

Ik heb hem namelijk net binnen ;)

Als ze zien dat de schokdemper lekt is het sowieso afkeur.

Volgens mij niet altijd hoor, ze pakken niet iedereen. Zal wel volgens een roulettesysteem gaan ofzo.

Heb wel eens autos moeten keuren die er al 4 maand over heen waren, en waarvan de klant nooit een bekeuring gehad heeft.

Dit zijn vaak ook de mensen die een jonge auto rijden die dan net voor de 1e keer op de apk moeten komen. :thumb

@kaneelschep wrote:Je krijgt ALTIJD 2 maanden na je apk vervaldatum een automatische boete van 100 euro.

Volgens mij niet altijd hoor, ze pakken niet iedereen. Zal wel volgens een roulettesysteem gaan ofzo.

Heb wel eens autos moeten keuren die er al 4 maand over heen waren, en waarvan de klant nooit een bekeuring gehad heeft.

Dit zijn vaak ook de mensen die een jonge auto rijden die dan net voor de 1e keer op de apk moeten komen. :thumb

een schokdemper mag zweten, lekker in afkeur, ik weet niet of dat nu verander is dat hij nu wel mag lekker :hmmz

ik heb elke dag met apk tjes te maken dus vind dat wel vreemd.

ricky

een schokdemper mag zweten, lekker in afkeur, ik weet niet of dat nu verander is dat hij nu wel mag lekker :hmmz

ricky

@Fearless wrote:@kaneelschep wrote:Je krijgt ALTIJD 2 maanden na je apk vervaldatum een automatische boete van 100 euro.

volgens mij schrijft het systeem 1 keer in de 2-4 maanden boetes uit naar auto's die geen apk meer hebben, dus als je geluk hebt kan het 2-4 maanden duren maar heb je pech krijg je hem na 2 weken al ;)

@Fearless wrote:@kaneelschep wrote:Je krijgt ALTIJD 2 maanden na je apk vervaldatum een automatische boete van 100 euro.

volgens mij schrijft het systeem 1 keer in de 2-4 maanden boetes uit naar auto's die geen apk meer hebben, dus als je geluk hebt kan het 2-4 maanden duren maar heb je pech krijg je hem na 2 weken al ;)

@rickykadett wrote:een schokdemper mag zweten, lekker in afkeur, ik weet niet of dat nu verander is dat hij nu wel mag lekker :hmmz

ricky

weet niet of het altijd al zo is geweest maar ik weet niet beter.

zweten is goed.

lekken is ac2

Niet meer functioneren is afkeur.

@rickykadett wrote:een schokdemper mag zweten, lekker in afkeur, ik weet niet of dat nu verander is dat hij nu wel mag lekker :hmmz

ricky

weet niet of het altijd al zo is geweest maar ik weet niet beter.

zweten is goed.

lekken is ac2

Niet meer functioneren is afkeur.

Terug
Naar boven