Ik heb deze vraag ook al gesteld op het autocrossforum. Wellicht dat er hier ook nog mensen zijn met informatie.
Ik zit met het volgende probleem. Ik krijg het carter van mijn C20xe niet dicht.
Wat heb ik inmiddels al gedaan:
Nieuwe carterpan
Nieuwe oliepomppakking
Nieuwe voorste en achterste krukaskeering
Nieuwe spatplaat met gevulkaniseerde pakking (x20xev)
Volledige carterpan voorzien van Dirko (vloeibare pakking)
De olie blijft (bij bedrijfstemperatuur) uit het blok lopen. Dit is aan de voorzijde aan de oliepompkant. (het deel waar dit net geen boutje zit)
Ik heb nu al wel gezien dat wanneer ik op dat punt een griptang zet er nog beweging in de carterpan zit. (lijkt dan meer af te dichten, heb de motor zo nog niet laten lopen om te checken).
Ik heb hier al wel gelezen dat je de boutjes van een C20ne moet gebruiken aangezien deze korter zijn. Hoe lang moeten de boutjes zijn? (ik weet namelijk niet hoe dik de originele dubbele kurken pakking is).
Wie heeft er vaker dit probleem gehad en belangrijker, wie heeft een oplossing.
Maarten
Ik zit met het volgende probleem. Ik krijg het carter van mijn C20xe niet dicht.
Wat heb ik inmiddels al gedaan:
Nieuwe carterpan
Nieuwe oliepomppakking
Nieuwe voorste en achterste krukaskeering
Nieuwe spatplaat met gevulkaniseerde pakking (x20xev)
Volledige carterpan voorzien van Dirko (vloeibare pakking)
De olie blijft (bij bedrijfstemperatuur) uit het blok lopen. Dit is aan de voorzijde aan de oliepompkant. (het deel waar dit net geen boutje zit)
Ik heb nu al wel gezien dat wanneer ik op dat punt een griptang zet er nog beweging in de carterpan zit. (lijkt dan meer af te dichten, heb de motor zo nog niet laten lopen om te checken).
Ik heb hier al wel gelezen dat je de boutjes van een C20ne moet gebruiken aangezien deze korter zijn. Hoe lang moeten de boutjes zijn? (ik weet namelijk niet hoe dik de originele dubbele kurken pakking is).
Wie heeft er vaker dit probleem gehad en belangrijker, wie heeft een oplossing.
Maarten