• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lekkende bypass c20xe calibra

j3113

Post weinig
hallo,

ik heb een calibra uit 92 en heb deze pas geleden gekocht.

deze heeft ooit een bypass gekregen omdat er haarscheurtjes in de kop zaten. was een bekend probleem. er kwam dan oli bij de koelvloeistof.

nou is zag ik paar dagen geleden dat deze lekte. nu hebben we hem op de bout aangedraait alleen nu lekt die nog waar die gesoldeerd ofzo is.

weet iemand of dit zelf te maken is. of dooor iemand anders. of een andere suggestie. laat het me weten :wtf

heb er een paar foto's van gemaakt.

1311796863_6_wz4Z.jpeg

1311796876_6_YXBg.jpeg

Bah wat een lelijk ding. Ding is nu gewoon kapot gescheurd door de trilling.

Laat hem maar na maken, maar dan wel met staalomvlochten leiding waar ze de banjoogen aanpersen.

Is wel wat duurder als wat je nu hebt, maar dan heb je er ook totaal geen omkijken meer na.

Je kan dit wel weer laten repareren maar zoals dit gefabriceerd is is gewoon te zwak.

Bah wat een lelijk ding. Ding is nu gewoon kapot gescheurd door de trilling.

Laat hem maar na maken, maar dan wel met staalomvlochten leiding waar ze de banjoogen aanpersen.

Is wel wat duurder als wat je nu hebt, maar dan heb je er ook totaal geen omkijken meer na.

Je kan dit wel weer laten repareren maar zoals dit gefabriceerd is is gewoon te zwak.

hij is bovenaan gesoldeerd en daar zitten hele klein gaatjes in nu waar die lekt. ik zal andre botter eens een bericht sturen.

bedankt :thumb

hij is bovenaan gesoldeerd en daar zitten hele klein gaatjes in nu waar die lekt. ik zal andre botter eens een bericht sturen.

bedankt :thumb

Zo ben ik ze nog nooit tegen gekomen. Maar je kan met de complete leiding langs een revicieboer.

Ik ben laatst in zwolle geweest bij Schaftenaar, normaal kom ik daar nooit...veel te duur namelijk, maar moest wel want hun zijn zon beetje de enige die ff snel een leiding maken konden.

onderin lekt die niet ma boven wel. jongen die ik goed ken kan goed solderen. denk dat ik dat eerst een laat proberen. bedoel als deze leiding toch niks is kan ik het hendig laten proberen alleen die koperen ringetjes boven bij die bout moeten nog vervangen worden. maar die had emiel niet zo thuis liggen.

zwolle is niet echt in de buurt voor mij :angel

dat is me toch even 1,5uur rijden. als ik me aan de snelheid houd.

Zo ben ik ze nog nooit tegen gekomen. Maar je kan met de complete leiding langs een revicieboer.

Ik ben laatst in zwolle geweest bij Schaftenaar, normaal kom ik daar nooit...veel te duur namelijk, maar moest wel want hun zijn zon beetje de enige die ff snel een leiding maken konden.

onderin lekt die niet ma boven wel. jongen die ik goed ken kan goed solderen. denk dat ik dat eerst een laat proberen. bedoel als deze leiding toch niks is kan ik het hendig laten proberen alleen die koperen ringetjes boven bij die bout moeten nog vervangen worden. maar die had emiel niet zo thuis liggen.

zwolle is niet echt in de buurt voor mij :angel

dat is me toch even 1,5uur rijden. als ik me aan de snelheid houd.

Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een Pirtek is... die doen niets anders als slangen en leidingen maken en persen

Vind het overigens niet echt een nette bypass, aan weerszijde een snelkoppeling ertussen, normaal moet dat niet nodig zijn...

Jeroen

Ik weet niet of er bij jullie in de buurt een Pirtek is... die doen niets anders als slangen en leidingen maken en persen

Vind het overigens niet echt een nette bypass, aan weerszijde een snelkoppeling ertussen, normaal moet dat niet nodig zijn...

Jeroen

Dit is ook niet hoe je een kop repareert :cry

Ik repareer het kanaal dus geen kans op lekkage of zelfs brand door zo'n shit slang :swear .

Terug
Naar boven