• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lenso BSX (BBS RS replica's) kwaliteit&mogelijkheden?

ik zou ook echte koopen

maar de prijs van de lenso.s is wel goed

en wacht maar af als je een winter er mee rijd met de zooi wat ze strooien

ik zou ook echte koopen

Leuke velgen, vind het alleen jammer dat ze nou weer zo verschrikkelijk veel moeten lijken op BBS RS...

Ondertussen heeft iedereen zon set en is de waardering op een echte set weg..

Weet je hoe veel tijd en geld er wordt gestoken in een echt 2e, 3e, 4e enz hands setje?

Dat spul wordt onderhand 20 jaar en heeft geschiedenis, dat zegt een heleboel over de kwaliteit en originaliteit!

Ik zeg, boycotten die zooi en ga voor het echte spul!

Het kost wat tijd en/of geld, maar het is zo veel mooier en er zit zo veel meer waardering aan...

Maar wie ben ik... ;)

Leuke velgen, vind het alleen jammer dat ze nou weer zo verschrikkelijk veel moeten lijken op BBS RS...

Ondertussen heeft iedereen zon set en is de waardering op een echte set weg..

Weet je hoe veel tijd en geld er wordt gestoken in een echt 2e, 3e, 4e enz hands setje?

Dat spul wordt onderhand 20 jaar en heeft geschiedenis, dat zegt een heleboel over de kwaliteit en originaliteit!

Ik zeg, boycotten die zooi en ga voor het echte spul!

Het kost wat tijd en/of geld, maar het is zo veel mooier en er zit zo veel meer waardering aan...

Maar wie ben ik... ;)

@16v kadett c wrote:ik zou ook echte koopen

Gepolijst moet je zoiezo niet mee gaan rijden in de winter, ook niet met blanke lak!

Pikje is genoeg om alles weg te vreten en dan heb je een hoop meer werk dan alleen opnieuw polijsten!

Je weet dat als je zulk spul koop, dat je er veel meer onderhoud aan hebt dat een standaard setje lichtmetaal.

De prijs van de BSX is zeker niet verkeerd, het is zeker geen lelijke velg, maar het is gewoon zo jammer dat ze gekocht worden als "goedkoop" alternatief op de RS!

Je betaald letterlijk 2x zo veel voor de RS omdat het een hoorwaardige 3 delige cult-velg is en dat is de BSX nou eenmaal

niet.

@ D-gek

Nou die dempers lijken me anders zeker de investering waard!!

Geld over voor een mooi setje rollers, ken je het onderstel natuurlijk niet verwaarlozen :D ;)

@16v kadett c wrote:ik zou ook echte koopen

Gepolijst moet je zoiezo niet mee gaan rijden in de winter, ook niet met blanke lak!

Pikje is genoeg om alles weg te vreten en dan heb je een hoop meer werk dan alleen opnieuw polijsten!

Je weet dat als je zulk spul koop, dat je er veel meer onderhoud aan hebt dat een standaard setje lichtmetaal.

De prijs van de BSX is zeker niet verkeerd, het is zeker geen lelijke velg, maar het is gewoon zo jammer dat ze gekocht worden als "goedkoop" alternatief op de RS!

Je betaald letterlijk 2x zo veel voor de RS omdat het een hoorwaardige 3 delige cult-velg is en dat is de BSX nou eenmaal

niet.

@ D-gek

Nou die dempers lijken me anders zeker de investering waard!!

Geld over voor een mooi setje rollers, ken je het onderstel natuurlijk niet verwaarlozen :D ;)

Als je een adres hebt/weet waar ze voor een nette prijs kortere dempers kunnen leveren

hoor ik het graag ;) . Maar ga eerst een setje 40-40 proberen, kan daarna altijd nog andere

dempers monteren. En die 40-40 veren kan ik dan weer gebruiken voor m'n andere D'tje(s) king:

Als je een adres hebt/weet waar ze voor een nette prijs kortere dempers kunnen leveren

hoor ik het graag ;) . Maar ga eerst een setje 40-40 proberen, kan daarna altijd nog andere

dempers monteren. En die 40-40 veren kan ik dan weer gebruiken voor m'n andere D'tje(s) king:

Ik heb de velgen ook gehad en 1 winter ermee gereden. Wel deed ik als er gepekelt was na elke rit een emmer water eroverheen en ff met de spons over de rand heen.

Ik had toen ze net uit waren 850 betaald voor 16 inch met nieuwe dunlop sp9000 (195/40 r16) en een setje slotbouten en 16 nieuwe wielbouten. Ik had ook een setje originele bbs zonder banden in 15inch die heb ik voor hetzelfde geld verkocht.

CorsaMeetingdeMeern40.jpg

HPIM0856.jpg

Ik heb de velgen ook gehad en 1 winter ermee gereden. Wel deed ik als er gepekelt was na elke rit een emmer water eroverheen en ff met de spons over de rand heen.

Ik had toen ze net uit waren 850 betaald voor 16 inch met nieuwe dunlop sp9000 (195/40 r16) en een setje slotbouten en 16 nieuwe wielbouten. Ik had ook een setje originele bbs zonder banden in 15inch die heb ik voor hetzelfde geld verkocht.

CorsaMeetingdeMeern40.jpg

HPIM0856.jpg

@mrmonkey wrote:Piele +1

Vind het goedkoop ogende setjes, je ziet al vanaf 100 meter dat ze nep zijn en kwaliteit is kut...

Ff doorsparen voor een echt setje :thumbup

Wat een onzin.

Noem mij dan maar eens een alu-gepolijst setje wat wel zoutbestendig is.

En die schalen van de 3delige BBS kunnen echt niet veel hebben hoor.

En ik ga echt niet het dubbele voor een 2ehands setje BBS betalen.

blauwzwarte2.jpg

DCP_25782.jpg

@mrmonkey wrote:Piele +1

Vind het goedkoop ogende setjes, je ziet al vanaf 100 meter dat ze nep zijn en kwaliteit is kut...

Wat een onzin.

blauwzwarte2.jpg

DCP_25782.jpg

@Jo1 wrote:@mrmonkey wrote:Piele +1

Wat een onzin.

blauwzwarte2.jpg

Het is gewoon een mening hoor.

Zoals jou verschikkelijk mooie a die eigenlijk nooit op een set replicaas mag rijden, maar een setje echte verdiend!!

Hoeveel heb jij besteed aan de lak??

I rest my case.. ;)

*edit*

Ik zou de bescherm folies even van je naafkappen halen.. :jerry

@Jo1 wrote:@mrmonkey wrote:Piele +1

Wat een onzin.

blauwzwarte2.jpg

Het is gewoon een mening hoor.

Zoals jou verschikkelijk mooie a die eigenlijk nooit op een set replicaas mag rijden, maar een setje echte verdiend!!

Hoeveel heb jij besteed aan de lak??

I rest my case.. ;)

*edit*

Ik zou de bescherm folies even van je naafkappen halen.. :jerry

Tuurlijk, is ook mijn mening hoor.

'T zit 'm dus tussen de oren, als het maar een merk is (kleding enz), dan zit het wel goed

De lak heb ik betaald van het verschil tussen de prijs van lenzo's en BBS-en.

Tuurlijk, is ook mijn mening hoor.

'T zit 'm dus tussen de oren, als het maar een merk is (kleding enz), dan zit het wel goed

@Jo1 wrote:Tuurlijk, is ook mijn mening hoor.

Hahahaha! okeej.. :P

Bedoel ermee dat je zon mooi gerestaureerd autootje hebt en dat daar een mooi gerestaureerd setje velgen bij past, dan maar los gezien van de kosten, dat zal em echt sieren!

Het oogt nu gewoon een beetje gemist in mijn ogen..

Vind het gewoon een prachtig ding, maar zonde van de bezuiniging op de velgen!

En nog een keer, het gaat zeker om het merk, maar zeker niet om het reclame plaatje!

BBS heeft zich gewoon al bewezen op de markt en de RS heeft gewoon een cult-status, net als de Manta A!

Een Lenso velg breekt dat gewoon "in mijn ogen"

Kwaliteit niet in acht genomen... :thumb

Terug
Naar boven