• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Leuke winter bak

origineel gepost door MonzaRon

maar euh......... tis nog lang geen winter,

denk dat de monza van champo wel voor de koude periode klaar is :thumbup

tot die tijd, brom, brom, brom, op de 'winter brommer',

dat rijdt lekker goedkoop :D

Zekers te weten. Wat doet dat ongeveer? 1 op 20/25?

4takt for life!!!:cool:

1op40 haal je makkelijk! Moet je alleen geen scooter 4t hebben.... Mooi werk zo'n vario, maar het snoept een hoop vermogen/energie weg :thumbdown

origineel gepost door champo

Is iemand al bij deze auto wezen kijken?

Ben toch wezen kijken en heb het volgende gezien:

Buitenkant her en der bijgewerkt, maar geen hele dikke roest bobbels

aparte gebroken kleur wit

bij de voeten van de bestuurder zit een nieuw stuk staal, maar is niet goed afgelast of gekit dus de vloer is nat

open dak, maar werkt niet

elektrische ramen, maar doen het niet

dashboard verlichting doet het soms

binnenverlichting geen

bekleding kofferbak geen

denk dat er onder de bestuurders stoel een nieuwe plaat moet. Dit omdat de stoel los leek te zitten en het kraakte:wtf

kering van de bak moet vervangen worden

volgens eigenaar andere niet lekke tank, benzine pomp werkt, maar loopt niet op benzine

Gordel spanner bestuurder niet helemaal lekker

zat wel een hele goeie accu in. We hebben lang geprobeerd om hem te starten. maar de wagen had geen zin:jerry:jerry. Volgens verkoper had hij hem net af laten stellen:hmmz.

Hij startte wel heel even en het leek of de ventilator gelijk vol uit draait. Is dit wel de bedoeling?

Dan is nog een aardig boodschappenlijstje om te doen, Eric, zou je voor die auto "vallen".

Over de gordelspanners kan ik zeggen, dat die vaak bij oudere Opels niet lekker werken. Ze rollen vaak niet lekker uit zichzelf terug (je moet ze vaak een handje helpen), ook in mijn Monza niet, en in de Kadett ook al niet. Alleen in de Rekord werken ze naar behoren. Maar het heeft voor de rest geen gevolgen voor de APK.

De rest zijn veel electrische problemen, zo te lezen. Zou zomaar oxidatie provblemen kunnen zijn, dus slechte contacten, enz. Misschien zelfs wel door de nattigheid, door jou geconstateert.

En dat tie problemen heeft met de brandstofvoorziening, is ook al niet lekker. En daarboven op dan nog het laswerk....

En de fan hoort bij het starten niet gelijk voluit te draaien (ik neem aan, de fan bij de radiateur). Dat is een viscofan, en die draait stationair maar heel langzaam.

Het zou, zeker voor die prijs, geen optie voor mij zijn.

origineel gepost door rinus de boer

Dit lijkt me een mooie A1 1/2 (het tussenmodel), maar is way out of league qua prijs.

http://link.marktplaats.nl/364272994

Inderdaad een mooie bak. Beetje zonde voor het doel dat ik voor ogen heb.

Dan is er ook nog deze:

:wub:wub:wub

Alleen beide geen lpg en lpg inbouwen is niet echt gratis. 1op7 rijden op benzine is ook prijzig.. Iemand die ik ken gaat nog even in de witte rijden omdat die blijkt te startten :jerry. Als het inderdaad een gevolg van vocht is, wil ik dat wel geloven. Als er verder geen rare dingen in de remmen, aandrijving of wat dan ook zitten, even een flink eind van die prijs af zien te halen. Dan heb ik een leuke les auto zeg maar en lpg. Ik zie wel.

Ebay de staat een witte 4 cil voor 1200....

Ga kijken druk bij die man op de buy it now knop en neem um mee naar NL,zoek een NL kenteken en klaar..

Ik snap die problemen allemaal niet.

Het mag niet veel kosten en het moet in goede staat zijn..

Dat is in NL amper te vinden overal kleeft en hoge prijs aan en vaak zijn het maar afgeleefde dingen die aangeboden worden..

Als dat ding aan alle kanten uit elkaar flikkert, is hij die 1950 euro gewoon niet waard. En wat is er mis met onderhandelen??? Ergens naar Tokio reizen en daar een wagen oppikken is veel goedkoper ja:hmmz

Benzine kosten

een dag kenteken/ vervoer

keuring

komt hij er wel doorheen?

platen

apk

veel tijd

En dan heb je een 4cilinder:sleeping

Kon hem trouwens ook niet vinden. Alleen maar folders en onderdelen:swear

die auto in genk lijkt mij ook geen verkeerde auto....

en gas inbouwen ja, ik ben blij dat ik het zelf kan doen en alles op voorraad heb. het enigste waar je dan mee zit is dat het geen goedgekeurde gas installatie is, maargoed, dan rijd je maar zonder goedgekeurde gasinstallatie als het dan toch goedkoop moet.

Dit lijkt me een mooie A1 1/2 (het tussenmodel), maar is way out of league qua prijs.

Dan is er ook nog deze:

Die gaat niet voor onder de 3000 weg. dat bod staat namelijk al.

Heb je deze al gezien...

2100 vraagprijs, 2 jaar APK, weinig Km (volgens de ad dan), alleen geen LPG.

Er zijn toch wel veel groene in de aanbieding. ;)

Dat die ene niet onder de 3000 weg gaat is ook niet zo vreemd als die echt nieuw is. En biedingen op mp zijn vaak niet serieus. Als je voor de verkopers neus staat en je hebt het geld in handen, is het vaak zo geregeld.

En een 3.0 carburateur zonder lpg? Ik ga niet werken omdat ik elke dag moet tanken.

Misschien is het wat ik ben er niet wezen kijken. Jammer genoeg staat er ook geen plaatsnaam zodat ik weet hoe ver ik moet rijden. Lekker handig van die site.

Dan is er ook nog deze:

Die gaat niet voor onder de 3000 weg. dat bod staat namelijk al.

Heb je deze al gezien...

2100 vraagprijs, 2 jaar APK, weinig Km (volgens de ad dan), alleen geen LPG.

Er zijn toch wel veel groene in de aanbieding. ;)

Dat die ene niet onder de 3000 weg gaat is ook niet zo vreemd als die echt nieuw is. En biedingen op mp zijn vaak niet serieus. Als je voor de verkopers neus staat en je hebt het geld in handen, is het vaak zo geregeld.

En een 3.0 carburateur zonder lpg? Ik ga niet werken omdat ik elke dag moet tanken.

Misschien is het wat ik ben er niet wezen kijken. Jammer genoeg staat er ook geen plaatsnaam zodat ik weet hoe ver ik moet rijden. Lekker handig van die site.

Terug
Naar boven