• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levensduur automaat b2

Ik heb vorige week een vectra b2 1.8 automaat gekocht.

Ik merk dat rond de 80km/h bij lage toeren de auto wat schokt. Houdt dit in dat de bak het binnenkort gaat begeven of is het door middel van uitlezen te verhelpen?

Het blok heeft nu 177k gelopen.

Groeten Henk

voor alle 3 de toppics geld

het is hier geen problem car .... dump je probleem en komt u maar

hier wordt het op prijs gesteld dat je je ff voorsteld enz ... we zijn hier allemaal een stelletje liefhebbers van het ene merk en model :sleeping

origineel gepost door sjouke

voor alle 3 de toppics geld

het is hier geen problem car .... dump je probleem en komt u maar

hier wordt het op prijs gesteld dat je je ff voorsteld enz ... we zijn hier allemaal een stelletje liefhebbers van het ene merk en model :sleeping

Ik zat ook in het voorstel topic maar moest ff eten.

Komt goed.

volgens mij gaat 'ie bij 80 naar ze laatste (4e) versnelling, en dat is een lockup gang. Had het bij me Vectra ook altijd, (ook een B2 was dat, echter met een X25XE) die laatste versnelling rond dergelijke snelheid werd ook altijd iets wat met een meer voelbare overgang ingezet. Olie had ik ook laten verversen, niet enorm verschil daarna.

Ja, je zou de olie is kunnen verversen. Kwaad kan dat nooit lijkt me.

origineel gepost door Jerremy

volgens mij gaat 'ie bij 80 naar ze laatste (4e) versnelling, en dat is een lockup gang. Had het bij me Vectra ook altijd, (ook een B2 was dat, echter met een X25XE) die laatste versnelling rond dergelijke snelheid werd ook altijd iets wat met een meer voelbare overgang ingezet. Olie had ik ook laten verversen, niet enorm verschil daarna.

Ja, je zou de olie is kunnen verversen. Kwaad kan dat nooit lijkt me.

Verhaal klopt helemaal,

Doet de mijne ook. Wim vertelde me over de "lockup".

Ik heb ook het zeef vervangen bij 200K en zelfs die lockup voel ik bij zwaardere belasting.

Automaat olie om de 15.000km!!!???

Om de 60.000 is al MEER als genoeg.

Normaal moet het 200.000km mee kunnen.

Mijn V6 motor word wel iedere 7 a 8000km (ieder jaar) vervangen.

Zo weinig kilometers per jaar, maar wel 80% autosnelweg :D

Willem

Hummm m'n veccie B "stoot" ook niet bij 80km pu schakelt gewoon rustig over zonder schokken. Echter dit doet hij wel als de automaat op de SPORT stant staat.

Dan is tie net ff wat ruwer met schakelen.

Gr Marcel

origineel gepost door vectratinus

mijn vectra draait hooguit 15000 km per jaar dus elkaar krijgt die nieuwe automaten olie en 2 keer per jaar nieuw motorolie en ik heb net zo,n zware rechtervoet als jouw willem we hadden broers kunnen zijn

2 keer per jaar :O is dat niet wat overdreven?

Terug
Naar boven