Ik had die in januari of februari al besteld en nadien nog een beetje gewijzigd. Ik hoop dat die 'kaart om te deuren' te openen erop zit, want ik zag de gleuf niet EN ik zag toch WEL een sleutelopening in het stuur toen ik door het raam keek en verneem dat deze niet leverbaar meer zouden zijn zelfs. Hopelijk hebben ze die optie er niet uitgehaald, want speciaal daarvoor had ik moeten elektronische airco nemen (volgens de folder kan je dan bijv. je passagier warm laten hebben terwijl ik als chauffeur fris zou kunnen laten aanstaan, maar in de handleidingen die ik al uit de V.S./Ierland kreeg, staat nergens dat de twee zones apart kunnen verwarmd/gekoeld worden en dan heeft dit geen zin). Ook heb ik nog snel eens een nieuwe folder gehaald en daar zie je bij de demofoto's dat het sleutelkapje van het stuur dichtgemaakt is en er een grote ronde START/STOP is alsook die sleuf nog iets hoger voor de kaart... Geen drama, maar ik had speciaal de lichtere motorversie genomen net om mij die optie te kunnen aanschaffen en in de configurator moest je een heleboel andere opties EERST nemen voor je de handsfree card kon nemen, dus die kaart kost wel degelijk als optie een paar duizend euro (zonder sportive versie was die soms zelfs niet meer verkrijgbaar)... We will see in August...
Ter info: de bestelde opties in definitieve versie (met dan 90 PK ipv 120 PK versie om aan gelijke prijs uit te komen) van mij waren:
OVE05, L2H1 90PK Start/Stop (allerlichtste model ditmaal omdat prijsverschil tussen motoren mijn werkgever mogelijkheid tot alle opties gaf): Midnight Black; 5BT (lampen+regen) AJS (donker getinte achterruit) AVT (kaart) AYV flexcargo; B68 BSJ BSK ERK (wandbeschermingen + schuifdeuren links en rechts), C68 (ECC), J1U (achterklep met ruit), K08 (standkachel), K69 (extra sleutel), KPD + V66 (krachtafnemer op motor met 6 polige connector voor ombouw), VR2 (trekhaak met TSA), UJ0 (bandenspanningscontrole), UTK (deadlocks als dubbele deursluiting tegen inbraak, 2 X klikken op afstandsbediening wordt dat volgens manual), UV8 (flexdock, vrees echter dat Iphone 6Plus te groot is daarvoor) en XADP (navigation pack met camera in spiegel; in NAVI 80 zou camera in groot scherm verhuizen, maar is NAVI50, zag ik).
Flexcare heeft voor mij geen zin: Mijn huidige Trafic van 3 jaar oud heeft al 183.000 km op de teller, dus reken maar hoe snel ik buiten Flexcare val. Omgekeerd: goedkoopste camionette ooit in onderhoud geweest voor mij: enkel klein onderhoud, 1 X vier remmen vervroegd vervangen ruim boven de 100.000 km door mijn eco rijstijl, alle zuinigheidsrecords gebroken (waarvan > 2.000 km met één tank van België tot in Bulgarije in april laatst), geen enkele herstelling moeten laten uitvoeren en de motor en de wagen rijdt nog steeds perfect trillingsvrij (ware het niet van het minverbruik en problemen met de advocaten van mijn ex in de vechtscheiding, ik bleef er mee rijden).
Maar ik zie volgende maand wel of alles klopt, ik hoop van harte dat die kaartstart erin zit, want met verschillende chauffeurs voor die wagen is dat wel bijzonder handig en ik heb dat ook op de persmoto waar ik mee rij (Kawa 1400GTR) en dan zijn die twee in overeenstemming en beiden met ECO knop voor mijn nieuwe zuinigheidsrecords die ik weer zal proberen te maken op dit forum...