• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd Astra K Sports Tourer

Vandaag nog maar eens contact opgenomen met de dealer. Ze konden me nog helemaal niets vertellen. Op zich een beetje vreemd. Op 17 mei is hij besteld. Op het duitse forum weten de meeste na enkele dagen al een datum.

7-6 is de Opel Astra 1.4 business+ editie besteld bij de dealer.

Meteen te horen gekregen dat de leverdatum waarschijnlijk in week 44 pas is, rond 3-11

Dit kwam omdat de m2016 vol zat, en deze order dus werd overgeheveld naar de m2017 lijn.

Plus 3 weken extra levertijd op de zilveren dakrails en 2 weken vervoer naar de dealer.

We moeten dus 5 maanden op zijn minst geduld hebben. :shock:

Maar heb er extreem veel zin in!

Dit is de bestelde auto:

1.4 business+ mt6

Deep sky blue metallic

17" inc multispaak velgen

Schuif/dakraam

Achteruitrij camera

Comfort pakket incl opel eye

Geblindeerde achterramen

Formula jet stoelen

@Doomie1982 wrote:M2016 en M2017 zijn de productielijnen in de fabriek. Waar de orders worden verwerkt. Zo is het mij tenminste uitgelegd :D

Dat zijn de model jaren.

Na de vakantie in september begint het nieuwe model jaar.

De auto's die dan gebouwd worden zijn dat van 2017 specificatie. Soms veranderd er wat in het interieur.

En Opel kenende verdwijnt er dan altijd iets. :angel

Ik heb het idee dat opel een beetje slachtoffer van zijn eigen succes wordt.

Dit soort levertijden voor een astra'tje gaan echt nergens over.

Mee eens! Ik krijg nog wel een M2016 zo te merken. Maar ja, besteld in Maart dus dat mag ook wel. Levertijd staat nog op 31/8..

hoi allemaal!

Wij hebben hem ook net besteld, nieuwe opel klanten dus. Vandaar ook nieuw op forum.

We hebben een Astra ST 1.6 CDTI besteld in Innovation uitvoering.

opties:

metallic lak

afneembare trekhaak

schuifdak

verwarmbare stoelen en stuur

flex middenconsole en telefoonhouder

Navi 900 8"

donkere zuiruiten en achterruit

flex interieurpakket (achterbank)

achteruitrijcamera

luxe nummerplaten

achteraf komt er nog een flex organizer pakketje bij (was duurder om mee te bestellen)

die Matrix verlichting geeft inderdaad nog steeds 12 weken extra levertijd, dus daar van afgezien. vond het ook wel heel duur trouwens.

Ik mis wel echt de verwarmbare voorruit, en in Duitsland wordt als optie ook de standkachel aangeboden. Jammer dat dat hier niet is, maar 1400 euro zou ik ook te duur hebben gevonden.

het spande er volgens de dealer om of het wel of niet voor de fabrieksvakantie gaat gebeuren, maar als ik jullie berichten zo lees ga ik er vanuit dat het erna wordt.

@Vroomvroom wrote:Update

Astra Sports Tourer 1.4 Turbo 110kW Innovation

07-05-2016: Getekend bij de dealer

10-05-2016: Besteld door de dealer

18-05-2016: Elektrisch schuif- kanteldak (Optie CF5) bijbesteld

02-06-2016: "Ingepland voor productie" volgens My Opel (maar er staat niet bij voor welke datum)

03-06-2016: info van de dealer: Huidig event 33-Scheduled (03/06/2016)

Verwachte leveringsperiode 30-07-2016

Wij hebben hem 1 dag later besteld dus heb een beetje stille hoop dat hij ook rond die periode geleverd gaat worden

Net contact gehad met de dealer en die zei dat we in batch 25 zaten en dat ze hem niet konden zeggen waarom we nog niet in 33 zitten

K hoop zo dat de auto voor de vakantie binnen is anders moeten we nog wat anders regelen om in Kroatië te komen

Groetjes Sylvia

Das bij mij op de hoek

.. hadden ze er wel een zwarte af kunnen gooien voor me.

Vraag we af welke versie die achterste onder is met die chromen lijsten op de deur stijlen ?

Iemand enig idee ?

Vandaag moest ik in de buurt van de dealer zijn, dus even binnen gekeken naar de auto. Ik kreeg het prachtige bericht dat de auto een maand eerder komt!!! Dus van 30/8 naar 30/7. Ik ga 4/8 op vakantie dus als het meezit......

Ik heb de sports tourer morgen één week, en hij is het wachten waard!

De auto bevalt zeer goed, en met de opties die er allemaal op zitten is het een genot om in te rijden. Kortom een mooie en fijne wagen.

Gr Jan

@Sportstourer-k wrote:Das bij mij op de hoek

.. hadden ze er wel een zwarte af kunnen gooien voor me.

Vraag we af welke versie die achterste onder is met die chromen lijsten op de deur stijlen ?

Iemand enig idee ?

geen idee. vind het trouwens niet mooi. Maar vroeg het me ook al af. Kom het nergens tegen. Zou het een beschermfolie oid kunnen zijn?

@Arokh wrote:@Sportstourer-k wrote:

Iemand enig idee ?

geen idee. vind het trouwens niet mooi. Maar vroeg het me ook al af. Kom het nergens tegen. Zou het een beschermfolie oid kunnen zijn?

@warhamstr wrote:Das denk ik een folie inderdaad.

Ik denk niet dat het een folie is, dan zouden die andere ST-K's op de transporter dat ook wel gehad hebben.

In de folder staan alleen maar zwarte deurstijlen.

Wel zag ik maandag 13-6 deze bij de dealer staan, ook met zilveren stijlen.

Terug
Naar boven