• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Levertijd Astra K Sports Tourer

@Arokh wrote:

PS, ik moet een chassisnummer of kenteken invoeren om me aan te kunnen melden bij MyOpel...

Ik krijg ook onstar maar lijkt mij inderdaad dat je iets in moet voeren wat gekoppeld is aan de door jou bestelde auto.

Ik heb een week na het tekenen van Opel een mail gekregen met een link om een My Opel account aan te maken.

Hierin kan je inderdaad de voortgang zien, maar wel wat summier.

Wat je kan zien is:

- Besteld

- Ingepland voor productie (maar daar staat niet gelijk de productiedatum bij)

- Geproduceerd

- Transport

Vandaag stond er ook de week van de productie in

Het lijkt erop dat mijn op 10 mei bestelde Astra Sport Tourer binnenkort voor de deur staat.

In Russelsheim maken ze ruim 250.000 auto's per jaar, dat is iets van 5.000 per week, dus ik neem aan dat ze er echt geen week over doen om een auto te produceren.

Iemand enig idee hoe lang de productie duurt en hoeveel tijd er tussen aanvangproductie en aflevering zal zitten?

@Vroomvroom wrote:In Russelsheim maken ze ruim 250.000 auto's per jaar, dat is iets van 5.000 per week, dus ik neem aan dat ze er echt geen week over doen om een auto te produceren.

Ze worden alleen niet in Duitsland gemaakt maar in Polen en eventueel Engeland ;-)

Ah, dank je! Kon er op wikipedia enzo niets over vinden. Maar geloof dat de dealer welzoiets liet vallen nu je het zegt.

Net nog even gekeken, maar bij mij staat de status nog steeds op "Ik wil u graag laten weten dat mijn order is doorgegeven aan de fabriek en nu is bevestigd."

Besteldatum: eind april 2016

Als ik van te voren had geweten dat die levertijd zo lang zou zijn door de verlichting had ik die wel laten vallen...

De dealer kon mij ook ineens geen verwachte leverdatum meer geven.. Dus ik hou mezelf maar vast aan die verwachte leverdatum in de week van 12 oktober..

Ik heb de matrix lampen in eerste instantie niet besteld en na 2 weken toch maar erbij gepakt na het lezen van bergen lyrische reacties.

Ik wil dit dingetje met de led matrix lampen niet goed praten maar het was toen ik mijn auto in mei bestelde wel echt overal bekend. Dealers die hun klanten dit niet verteld hebben deden toch echt iets niet goed.

Van de andere kant kan ik heel veel dingen opsommen die niet goed zijn aan de opel dealers en opel Nederland dus dit is ook nog wel voor te stellen.

Bij mij werd het er goed bij verteld. Dat er minimaal 12 weken bij zouden komen als we dat erbij bestelden. Niet gedaan mede vanwege de kosten, niet per se de levertijd.

@dePross wrote:Inderdaad, dat kreeg ik ook al te horen van mijn dealer in april, zodoende heb ik geen led matrix genomen.

Maar ik zie er al rondrijden met matrix led lampen :???:

Ik neem aan dat ze er bij de eerste batch genoeg laten maken....

Of is er voor de sports tourer een ander vorm lamp nodig ?

12 weken extra betekent denk ik ook dat als je een van de eersten was met bestellen dat je hem zo langzaamaan al zou kunnen hebben.

Bij ons klaagde de dealer wel dat hij een fulloptions astra had kunnen bestellen voor de showroom, maar ook zonder die verlichting. Ze krijgen dus geen voorrang.

De showroom modellen hadden volgens mij ook zwarte roofrails en geen chromen. Zat volgens mij ook nog een dingetje in.

De 18" wielen hadden meen ik ook een langere levertijd.

Ach het kan altijd erger, ooit eens een fiat besteld moest ik 6 maanden op wachten.

Toen ik mijn mondeo kreeg heb ik 3 maanden op een module voor de trekhaak moeten wachten, had wel een trekhaak maar elektrisch niet aangesloten.

Terug
Naar boven